ОРГАНІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ДОБУ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (2011-2017 роки)

Автор(и)

  • Світлана ШЕВЧЕНКО кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу історії та філософії освіти, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України https://orcid.org/0000-0002-0432-8893

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.52.1.38-43

Ключові слова:

діти з особливими потребами, соціалізація, адаптація, реабілітаційна робота, інклюзивна освіта, законодавчі документи, педагогічний феномен, незалежність України

Анотація

Стаття присвячена розкриттю організації інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами в добу незалежності України. Показано, що знаковим для дітей з особливими потребами є те, що Кабінет Міністрів України постановив: затвердити «Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах». Розкрито, що цей Порядок визначав вимоги до організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах з метою реалізації права  дітей з особливими освітніми потребами; на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до участі в навчально-виховному процесі.

Здійснено історико-педагогічний аналіз законодавчих документів, що стосуються розвитку дітей з особливими потребами, виокремлено їх необхідність і значення в добу незалежності України (2011-2017 рр.); проаналізовано законодавчі документи щодо розвитку дітей з особливими потребами в роки незалежності України, розкрито їх мету, показано значимість в соціалізації та адаптації дітей з особливими потребами до оточуючого світу; виокремлено інклюзивну освіту як окрему модель адаптаційного середовища.

На основі вивчення законодавчих документів встановлено, що інтеграція дітей з особливими потребами в середовище здорових однолітків, як і їх освітня та соціальна інклюзія, була в розвинутих країнах світу педагогічним феноменом, що не лише отримав наукове обґрунтування, а й увійшов до системи освіти та суспільного життя, а в нашій країні воно стало новизною. Режимом функціонування таких закладів передбачено забезпечення постійного фахового психолого-педагогічного супроводу та активної реабілітаційної роботи під час навчання дітей з особливими потребами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-21

Номер

Розділ

Наукові статті