ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ МОДЕЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ІНВАЛІДНІСТЮ - ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Блавт докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.5-10

Ключові слова:

інклюзія, фізичне виховання, здобувач вищої освіти з інвалідністю-ветеран війни, заклад вищої освіти, фізична активність, здоров’язбереження

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена нагальною потребою забезпечити повноцінну можливість здобуття вищої освіти учасникам бойових дій, а передовсім ветеранам війни, з-поміж яких чимало здобувачів вищої освіти з інвалідністю. Досліджено, що виклики, пов’язані із реалізацією інклюзивної освіти, які постали перед системою освіти України, є тотожними до європейських систем. Імплентація зарубіжного досвіду у вітчизняний освітній процес представляє собою креативне поєднання ключових компонентів корекційного розвитку та взаємодію учасників освітнього процесу (педагогів та здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни) у процесі інклюзивного фізичного виховання, скерованого на подолання впливу наслідків війни задля усунення порушень у стані їхнього здоров’я. З’ясовано, що зусилля треба спрямувати на обґрунтування і створення ефективних моделей інклюзивного фізичного виховання, організованого на основі сучасних інноваційних загальнонаукових і спеціальних технологій, теорії, методики і практики фізичної культури, які б забезпечували високий рівень фізичної активності здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни, адаптації їх у середовищі навчального закладу, сприяли б їхньому здоров’юзбереженню та досягненню прогнозованих результатів під час навчання. Виокремлено напрями імплантації прогресивних ідей у процесі формування інклюзивної моделі фізичного виховання для здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни в закладах вищої освіти. Серед таких: підготовки фахівців із фізичного виховання, які повною мірою володіють інклюзивною компетентністю; оновлення змісту методик у сфері інклюзивного фізичного виховання; цілеспрямованої просвітньо-інформаційної роботи задля розвитку в здобувачів вищої освіти з інвалідністю- ветеранів війни потреби у фізичному самовдосконаленні та здоров’язбереженні; розвиток мотивації до занять фізичним вихованням здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни; підтримка організації здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни в їхньому фізичному вихованні нарівні з усіма учасниками освітнього процесу; створення центрів фізкультурно-спортивної спрямованості для здобувачів вищої освіти з інвалідністю-ветеранів війни в закладах вищої освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Як цитувати

Блавт, О. . (2023). ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ МОДЕЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ІНВАЛІДНІСТЮ - ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (28), 5–10. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.5-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають