ФОРМУВАННЯ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗА УМОВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ

Автор(и)

  • Уляна Борис кандидат педагогічних наук, викладач, Коломийський педагогічний фаховий коледж Івано-Франківської обласної ради (м. Коломия, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.66-69

Анотація

У статті розкрито особливості формування природознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи як основу професійної підготовки. У системі фахової підготовки майбутніх учителів початкових класів чільне місце відводиться природничо-науковій освіті. Зазначено, що впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в Україні, зокрема виокремлення в ньому освітньої галузі «Природознавство», ставить перед закладами вищої освіти нові завдання щодо вдосконалення та підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Саме вчителі-початківці закладають основи природознавчої компетентності учнів і забезпечують формування тих понять і уявлень, які в процесі подальшого навчання слугуватимуть базою для вивчення предметів природничо- наукової підготовки (біологія, хімія, географія, фізика, астрономія). Формування природознавчої компетентності майбутнього вчителя здійснюється в процесі вивчення природничих дисциплін, зокрема «Основ природознавства», «Методики навчання природничої освітньої галузі» та інших предметів. Зроблено висновок, що з-поміж ключових завдань професійної підготовки студентів – забезпечення належного рівня теоретичних знань із методики викладання освітньої галузі «Природознавство»; розвиток практично-методичних умінь; оволодіння вміннями правильно добирати методи, прийоми та засоби навчання в процесі розробки планів-конспектів уроків природознавства; формування педагогічних навичок до організації та керування процесом навчання на уроках природознавства та ін. Під час вивчення цих курсів підготовка майбутніх учителів початкових класів здійснюється через три етапи: теоретичний, лабораторно-практичний, навчально-дослідницький. Проаналізовано види практик (навчально-польова, педагогічна). Схарактеризовано навчально-дослідницьку роботу в системі професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Наведено приклади формування природознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи в Коломийському педагогічному фаховому коледжі Івано-Франківської обласної ради.

Ключові слова: компетентність, природознавча компетентність, педагогічні умови, навчальні тренінги, інтегрований курс «Я досліджую світ», професійна підготовка.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Борис, У. . (2022). ФОРМУВАННЯ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗА УМОВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 66–69. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.66-69

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ