РОЗВИТОК ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Лариса Наконечна кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Оксана Кіліченко кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.134-139

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі сьогодення – формуванню історичної пам’яті в учнів початкової школи. Історична пам’ять є важливою складовою стратегії націокультурної політики держави, системи національно- патріотичного виховання дітей та молоді у закладах освіти різних рівнів, чинником об’єднання суспільства і національної самоідентифікації особистості. Мета статті проаналізувати і описати ефективні шляхи формування історичної пам’яті молодших школярів у процесі вивчення української мови. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: аналіз та синтез, абстрагування, узагальнення, анкетування, що дозволило проаналізувати педагогічні умови формування історичної пам’яті в учнів початкової школи на уроках української мови та визначити основні напрямки цього процесу. Автори, опираючись на численні дослідження науковців, з’ясували сутність поняття «історична пам’ять» у зв’язку з іншими поняттями патріотичного виховання, розглянули її значення для суспільства як оберега нації і чинника національної самоідентифікації особистості. Зупинили свою увагу на тих нормативних освітніх документах, які визначають суть і завдання процесу формування історичної пам’яті громадян в Україні. Докладно розглянули зовнішні чинники, які впливають на історичну пам’ять особистості і які, безсумнівно, необхідно брати до уваги педагогам у роботі над формуванням історичної пам’яті вихованців. Докладно розглянуто шляхи формування історичної пам’яті молодших школярів на уроках української мови, дали рекомендації щодо змістового наповнення відповідного дидактичного матеріалу. З’ясовано, що уроки української мови у початковій школі є доброю базою для формування патріотичних почуттів та історичної пам’яті молодших школярів, для пробудження відчуття глибинного зв’язку учнів з попередніми поколіннями свого народу, його культурними та історичними здобутками, своєї причетності до величного, сильного, давнього народу, почуття гордості за свою Батьківщину.

Ключові слова: історична пам’ять; патріотичне виховання; початкова школа; урок української мови.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Наконечна, Л. ., & Кіліченко, О. . (2022). РОЗВИТОК ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 134–139. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.134-139

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають