ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ МАТЕРИНСТВА Й ДИТИНСТВА В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Вікторія Стинська докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.52-57

Анотація

Статтю присвячено особливостям практичної підготовки фахівців соціальної сфери до соціально- педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні. Аналіз теоретико-практичних засад соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні у ХХ ст. засвідчив необхідність проведення дослідження на предмет готовності майбутніх соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні. Цю готовність розглядаємо як прагнення соціального працівника/соціального педагога до реалізації соціальних послуг на макро-, мезо, мікрорівні, а також до особистісної мотивації та професійного зростання (удосконалення професійно-орієнтованих знань і вмінь) у сфері соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства. Представлено характеристику критеріїв, показників готовності соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні. В основу дослідження покладено розроблений авторський курс за вибором «Соціально-педагогічна підтримка материнства й дитинства: теорія і практика», на основі якого схарактеризовано критерії оцінки результативності підготовки соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні (мотиваційний, змістовий, операційний), що адаптовані для вивчення досліджуваного явища. На основі виділених критеріїв та показників виокремлено три рівні готовності соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні (високий, середній, низький). Результати перевірки доцільності використання в підготовці майбутніх соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні авторського курсу засвідчили, що на завершальному етапі усереднені кількісні показники високого рівня за трьома критеріями зросли в ЕГ до 26,92% (проти 12,73% на початку дослідження) і в КГ – до 13,32% (проти 12,81% на початку дослідження); середнього – до 53,74% (проти 39,11% на початку дослідження) в ЕГ та до 39,54% (проти 38,95% на початку дослідження) в КГ. Показники низького рівня в ЕГ становлять 19,34% (проти 48,16% на початку дослідження) та 47,13% (проти 48,25% на початку дослідження) в КГ. Обробка одержаних результатів засвідчила статистичну позитивну динаміку. Зроблено висновок, що розроблений і запроваджений авторський курс має практичне значення та перспективи доцільності використання в практичній підготовці майбутніх соціальних працівників/соціальних педагогів до соціально-педагогічної підтримки материнства й дитинства в Україні.

Ключові слова: підготовка, готовність, соціально-педагогічна підтримка материнство, дитинство, соціальний працівник, соціальний педагог, фахівець соціальної сфери.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Стинська, В. . (2022). ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ МАТЕРИНСТВА Й ДИТИНСТВА В УКРАЇНІ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 52–57. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.52-57

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ