ХАРАКТЕРИСТИКА ЗАСОБІВ І ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ (НА ОСНОВІ ПРАЦЬ УКРАЇНСЬКИХ ТА ПОЛЬСЬКИХ УЧЕНИХ)

Автор(и)

  • Лариса Сливка кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.49-51

Анотація

У статті констатовано, що наявні в українському науковому педагогічному просторі визначення поняття «здоров’язбережувальне виховання» є нечіткими і дещо розмитими. Виокремлено функціональні та структурні засоби і педагогічні умови здоров’язбережувального виховання. Засобами практичного втілення здоров’язбережувального виховання розглянуто в дослідженні зміст і форми та методи означеного педагогічного процесу. До педагогічних умов віднесено сукупність заходів, які створюються свідомо задля забезпечення найбільшої ефективності здоров’язбережувального виховання, а саме: теоретичну та методичну підготовку педагогічних працівників до здійснення відповідного виховного впливу; взаємодію і співпрацю різних суб’єктів виховання. Функціональні та структурні засоби і педагогічні умови здоров’язбережувального виховання (ЗЗВ) об’єднано в чотири групи: змістовий вимір ЗЗВ; технологічний вимір (методи і форми) ЗЗВ; суб’єктно-інституційний вимір ЗЗВ; професійно-компетентнісний вимір ЗЗВ. Коротко схарактеризовано кожен з вимірів. Визначено, що зміст виховання – це сукупність знань, умінь і навичок, які повинні бути засвоєні в процесі вивченні основ наук. Відображенням змісту виховання є навчальні плани, програми навчальних дисциплін, виховні програми, спеціальні навчально-методичні матеріали. Зміст здоров’язбережувального виховання є доволі об’ємним: він охоплює всі виміри здоров’я – фізичний, соціальний, психічний, духовний. Технологічний вимір (форми і методи) ЗЗВ пов’язаний із потребою формування у вихованців відповідних поглядів і переконань, які можуть стати стрижнем поведінки задля збереження здоров’я. Визначальною умовою ефективності здоров’язбережувального виховання є наявність кваліфікованих фахівців. Найважливішим тереном реалізації здоров’язбережувального виховання є школа, але успішність виховних впливів для здоров’я напряму пов’язана із широким залученням у виховний процес різноманітних державних і громадських структур.

Ключові слова: здоров’язбережувальне виховання, педагогічні умови, засоби виховання, праці українських і польських вчених.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Сливка, Л. . (2022). ХАРАКТЕРИСТИКА ЗАСОБІВ І ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ (НА ОСНОВІ ПРАЦЬ УКРАЇНСЬКИХ ТА ПОЛЬСЬКИХ УЧЕНИХ). Гірська школа Українських Карпат, (26), 49–51. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.49-51

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ