ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙНИХ МАРШРУТІВ ЯК ЧИННИК ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ у ГІРСЬКИХ ШКОЛАХ

Автор(и)

  • Вікторія Гнєзділова кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри біології та екології, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Віра Буняк кандидат біологічних наук, доцент, провідний фахівець дендропарку «Дружба», Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Ірина Лисюк завідувач лабораторії кафедри біології та екології, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

Анотація

Екскурсії в природу з учнями різного віку сприяють активізації навчального процесу, створюють умови для організації самостійної роботи школярів. Прокладаючи екологічні стежки учні мають змогу на відносно невеликій території ознайомитись з різноманітними біоценозами, та їх видовим складом, побачити зв’язки в рослинних угрупуваннях, їх сезонні зміни, вивчити найбільш типові екологічні об’єкти пов’язані з впливом на них діяльності людини. Все що сприяє формуванню в учнів екологічної культури, розкриває світогляд щодо сучасних природоохоронних проблем. Метою нашої роботи було дослідження організації науково-пізнавальних екологічних стежок в природних ландшафтах та комплексах. В статті подано результати дослідження що проводилися на базі гірських сільських шкіл Закарпатської та Івано- Франківської областей. З членами гуртка ботаніко-натуралістичного напряму Тереблянського НВК було спроєктовано і організовано дві науково-пізнавальні екологічні стежки: «В рідній Тереблянській стороні» та «Широколужанський заповідний масив, як еталон букових пралісів Карпат». Перша з них краєзнавчого характеру, а друга – присвячена вивченню рослинності Карпатського біосферного заповідника. У Перегінському НВК Рожнятівсього району була проложена екологічна стежка: «Рослинність гірських берегів Лімниці – цінний ботанічний генофонд Карпат».

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-26

Як цитувати

Гнєзділова, В. ., Буняк, В. ., & Лисюк, І. . (2021). ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙНИХ МАРШРУТІВ ЯК ЧИННИК ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ у ГІРСЬКИХ ШКОЛАХ. Гірська школа Українських Карпат, (25), 53–58. вилучено із https://scijournals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5799

Номер

Розділ

СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПРОСТІР РЕГІОНУ УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСО