ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Надія Лазарович кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Людмила Мацук кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Наталія Захарасевич кандидат педагогічних наук, викладач кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.74-79

Ключові слова:

поняття «дитяча обдарованість», компетентність, заклади дошкільної освіти, вихователі, здобувачі, ЗВО, поняття «професійна компетентність», освітній компонент, знання, уміння, Базовий компонент дошкільної освіти України

Анотація

У змісті статті проаналізовано особливості підготовки майбутніх вихователів у ЗВО до роботи з обдарованими дітьми. Схарактеризовано основні умови формування випускника спеціальності «Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) освітнього рівня. Експериментально доведено важливість підготовки вихователів до роботи з обдарованими дошкільниками серед практикуючих педагогів міста Івано-Франківська. Теоретично проаналізовано сутність поняття «обдарованість» у психолого-педагогічних дослідженнях. Акцентовано увагу на основних завданнях організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з обдарованими дітьми відповідно до оновленого Базового компонента дошкільної освіти України (2021 р). Проаналізовано специфіку формування професійних компетентностей фахівця дошкільної освіти у Стандарті вищої освіти України першого освітнього (бакалаврського) рівня. Схарактеризовано основні умови забезпечення професійної компетентності майбутніх вихователів в організації навчальних компонентів освітньої програми. Обґрунтовано важливість створення освітньої моделі формування якостей випускника, необхідних для роботи з розвитку дитячої обдарованості. Доведено важливість і взаємозумовленість планування та введення освітніх компонентів, ураховуючи формування життєвих комптентностей дітей, прописаних у Базовому компоненті дошкільної освіти України. У ході дослідження залучено комплекс методів: аналізу та синтезу, індукції та дедукції, порівняння, системного аналізу. Використання такого широкого методологічного спектру уможливило структурування теоретичного матеріалу досліджуваної
проблеми з допомогою елементів наочності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Лазарович, Н. ., Мацук, Л. ., & Захарасевич, Н. . (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 74–79. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.74-79

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ