РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Інна Червінська кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Оксана Дерев’янко кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м.Івано-Франківськ, Україна)
  • Андрій Червінський кандидат історичних наук, доцент кафедри географії та природознавства, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м.Івано-Франківськ, Україна)
  • Надія Галюк кандидат медичних наук, доцент, Івано-Франківський національний медичний університет (м.Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.113-117

Ключові слова:

полікультурність, освітній простір, заклад вищої освіти, полікультурна освіта, глобалізація

Анотація

Автори вказують, що глобалізаційні процеси, які відбуваються у сучасній світовій спільноті, зумовлюють формування нових системних явищ і подій у житті суспільства. До таких інноваційних явищ в освітньому просторі по праву відноситься й полікультурність освіти, яка з початку ХХІ століття набула особливої значимості, ставши однією з пріоритетних тенденцій культурно-освітнього розвитку цивілізації. Зазначено, що провідні ідеї полікультурності набувають особливої актуальності та значимості для освітянської спільноти у зв’язку з поширенням міграційних процесів, урбанізації та розширення кордонів. Тому для молодої людини знання декількох мов, історії та культури інших народів є визначальним, оскільки характеризує її роль у суспільстві та визначає місце в освітньому просторі. Мета статті полягає в тому, щоб на основі ґрунтовного контент-аналізу наукової літератури, вивчення практичного досвіду діяльності ЗВО, розкрити специфіку реалізації ідей полікультурності в сучасному освітньому просторі університету. Авторами увиразнено, що полікультурний компонент освітнього простору ЗВО детермінований взаємовпливом (конвергенцією) багатьох культурних компонент, безпосередніми носіями яких виступають студенти з різних регіонів України, близького й далекого зарубіжжя. За вказаних обставин зростає значимість полікультурної освіти й виховання у формуванні молодої людини. Відповідно, залежно від історичних, політичних, соціокультурних чинників, сформованих компонентів освітнього простору, від освітніх і культурних традицій певного регіону вибудовуються різноманітні моделі полікультурної освіти, що зумовлюють пріоритети готовності зростаючої особистості до життєдіяльності в полікультурному соціумі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Червінська, І. ., Дерев’янко, О. ., Червінський, А. ., & Галюк, Н. . (2021). РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 113–117. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.113-117

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають