ПІЗНАННЯ ДОШКІЛЬНИКАМИ ДОВКІЛЛЯ ЗАСОБАМИ ЕКСПЕРИМЕНТУВАННЯ

Автор(и)

  • Ольга Полєвікова кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет (м. Херсон, Україна)
  • Тетяна Швець кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет (м.Херсон, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.48-54

Ключові слова:

дошкільники, експериментування, довкілля, заняття, здібності, методи, педагог

Анотація

Автори статті обґрунтовують вплив експериментальної діяльності на формування пізнавальної активності дітей дошкільного віку; мотивацію до пізнання довкілля за допомогою інтелектуальних ігор та експериментів, презентовано результати дослідження, у якому взяли участь 83 дошкільників. Представлено результати науково-дослідницької роботи, що підтвердили ефективність запропонованої авторами методики. Виявлено, що в період дошкільного дитинства пізнавальна дослідницька діяльність супроводжується ігровими, продуктивними видами діяльності у вигляді орієнтуючих дій, перевірки можливостей будь-якого нового матеріалу. У дослідженні запропоновано такі аспекти експериментування з дошкільниками: усі схарактеризовані заходи мають бути емоційно забарвленими, викликати в дітей позитивні емоції та бажання діяти; для дітей дошкільного віку актуальний прийом повторення; багато видів діяльності можна і варто повторювати в процесі роботи; одночасно можна розглянути один із елементів об’єкта в різних його поєднаннях або один об’єкт з різними властивостями.
У процесі дослідження встановлено, що використання експериментування дає змогу ознайомлювати дітей із конкретними методами дослідження, із різними методами вимірювання, із правилами безпеки під час експерименту. Діти спочатку за допомогою дорослих, а потім самостійно виходять за межі набутих знань та навичок, спеціально
організованої діяльності і створюють новий продукт.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Полєвікова, О. ., & Швець, Т. . (2021). ПІЗНАННЯ ДОШКІЛЬНИКАМИ ДОВКІЛЛЯ ЗАСОБАМИ ЕКСПЕРИМЕНТУВАННЯ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 48–54. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.48-54

Номер

Розділ

СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПРОСТІР РЕГІОНУ УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСО