СПЕЦИФІКА ПОБУДОВИ АКАДЕМІЧНОГО ТЕКСТУ

Автор(и)

  • Наталія Мукан доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти, Національний університет «Львівська політехніка» (м. Львів, Україна)
  • Світлана Козубська асистент кафедри іноземних мов для природничих факультетів, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (м. Чернівці, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.20-23

Ключові слова:

академічний текст, академічне письмо, гамбургер-модель, сендвіч-технологія, трикомпонентна структура тексту, вступ, основна частина, висновки

Анотація

статті висвітлено результати аналізу наукових розвідок та узагальнення напрацювань теоретиків і практиків освітньої галузі щодо побудови академічного тексту. Виявлено, що наукові дослідження вітчизняних і зарубіжних науковців присвячені висвітленню різних аспектів проблеми академічного письма: розвитку академічної грамотності, формуванню академічної та комунікативної компетентності, специфіці наукової мови та розвитку культури її використання, розвитку умінь і навичок академічного письма тощо. Представлено використані методи дослідження (аналіз, синтез, узагальнення). Обґрунтовано особливості вибору теми наукового дослідження та етапи основних заходів роботи над дослідницькою темою. Подано визначення тексту як основної одинці спілкування, а також академічного тексту, який готують відповідно до вимог наукового стилю, а його зміст виражається засобами спеціальної наукової термінології і мовних засобів. Представлено трикомпонентну модель академічного тексту
(сендвіч-технологію / гамбургер-модель), що охоплює ключові метатекстові елементи: вступ, основна частина та висновки. Відображено взаємозв’язок між трьома компонентами гамбургер-моделі академічного тексту: у вступі презентується логіка розвитку авторських ідей; в основній частині реалізується їх презентація; у висновках автор пропонує читачеві висновки з цих ідей. Схарактеризовано специфіку побудови вступної, основної та висновкової частин академічного тексту. Запропоновано висновки: основними характеристиками академічного тексту є те, що він містить авторську ідею (авторське бачення щодо проблеми дослідження); його змістове наповнення містить знання, у якому виокремлюються ключові терміни та поняття. Академічний текст вирізняє цілісність, яка охоплює пов’язані між собою компоненти, що сприяє викладенню змістового наповнення в логічній послідовності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Мукан, Н., & Козубська, С. (2021). СПЕЦИФІКА ПОБУДОВИ АКАДЕМІЧНОГО ТЕКСТУ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 20–23. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.20-23

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ