ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Благун доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2018.19.5-8

Ключові слова:

виховання, освіта, педагогічні технології, ефективність, особистість

Анотація

Провідним завданням статті є визначення поняття «педагогічні технології» у контексті сучасного освітнього простору. Розкрито систему поглядів українських та зарубіжних вчених, які визначають освітню технологію як інтегративну модель, що об’єднує в єдину цілісну систему мету, зміст, дидактичний комплекс. Основний акцент спрямований на прогресивні освітні технології, а саме: особистісно зорієнтовані, проективні, кооперативні, імітаційно-моделювальні, інформаційні.

Встановлено, що найвищий результат у навчанні досягають учні при дотриманні наступних умов: формування активного ставлення до навчання, викладання навчального матеріалу в певній послідовності, демонстрації та закріплення при виконанні вправ різних прийомів розумової і практичної діяльності, застосуванні знань на практиці.

Теоретичною складовою педагогічної технології є, окрім теорій, концепції як системи поглядів на ті чи інші явища.

У сучасній теорії та практиці найбільш поширеними вважаються особистісно орієнтовані технології, що базуються на теорії особистісно орієнтованого навчання, центральною фігурою якого виступає особистість, її самобутність і самоцінність. Суб’єктивний досвід кожної дитини спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти.

Основними чинниками, які закладені в педагогічних технологіях і зумовлюють їх принципову відмінність, є їхній базис – теорія та концепція. Саме цим пояснюється їхня різноманітність, яка розкривається вітчизняними вченими в наукових і науково-методичних працях.

Доведено, що особистісно орієнтовані технології сфокусовані на особистість дитини, забезпечення комфортних умов її розвитку, реалізацію її природніх психофізіологічних, інтелектуальних, душевних і духовних задатків.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Як цитувати

Благун, Н. (2018). ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ. Гірська школа Українських Карпат, (19), 5–8. https://doi.org/10.15330/msuc.2018.19.5-8

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ