УДОСКОНАЛЕННЯ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ БОКСУ

Автор(и)

  • І. Новокшонов Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-7410-9349
  • А. Соловей Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
  • О. Римар Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-6947-0420
  • М. Ярошик Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0003-2531-6856

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.33.67-72

Ключові слова:

координаційні здібності, учні, старша школа, бокс, фізичне виховання

Анотація

Мета. Розвиток координаційних здібностей учнів старшого шкільного віку засобами боксу. Методи. В процесі дослідження використовували аналіз і узагальнення науково-методичних джерел, соціологічні методи, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що більша частина учнів старших класів виявила позитивне ставлення до шкільного предмету “фізична культура”, але при цьому має низьку мотивацію до занять фізичними вправами. Водночас, учні виявили високу зацікавленість одноборствами (79%), зокрема боксом (77,5%). Встановлено, що рівень розвитку координаційних здібностей учнів старших класів є нижчим від середнього. Застосування в процесі фізичного виховання засобів боксу забезпечило вірогідний приріст показників координаційних здібностей у експериментальній групі. Висновок. Отримані результати доводять ефективність експериментальної методики розвитку координаційних здібностей, яка може бути рекомендованою для впровадження в процес фізичного виховання учнів старших класів

Посилання

1. Гейці С, Соловей А. Проблеми системи оцінювання фізичної підготовленості і здоров’я школярів. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. Львів. 2018; 2: 34-35.
2. Лях ВІ. Тести у фізичному вихованні школярів. Москва: ТОВ “Фірма Видавництво АСТ”. 1998. 272 с.
3. Платонов ВН, Булатова ММ. Координация спортсмена и методика ее совершенствования. Киев: ГИФК. 1992. 52 с.
4. Савчин МП. Тренованість боксера та її діагностика. Київ: Нора-прінт. 2003. 220 с.
5. Соловей А. Швидкісно-силова підготовка дзюдоїстів. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. Львів. 1999; 3: 266-268.
6. Соловей А. Спеціальні силові якості дзюдоїстів та їх розвиток на етапі спеціалізованої базової підготовки автореферат. Львів: ЛДІФК. 2002. 20 с.
7. Bodnar I, Petryshyn Y, Solovei A, Rymar O, Lapychak I, Shevtsiv U, Ripak M, Yaroshyk M, Sorokolit N. Health complaints and well-being complaints among secondary school children. Journal of physical education and sport. 2016; 16(3): 905-909.
8. Bodnarchuk O, Rymar O, Solovey A, Malanchuk H. The interaction of school and family in physical education of first grade students. Journal of Physical Education and Sport. 2018; 18(2): 1092-1098.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-03

Номер

Розділ

Articles