Підприємництво з соціальною відповідальністю, як інноваційний інструмент вирішення суспільних потреб

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.3.18-27

Ключові слова:

соціальне підприємництво, бізнес з соціальною відповідальністю, організаційно-правові форми, соціальна місія, інноваційне підприємництво

Анотація

У статті визначено історичну ретроспективу виникнення соціального підприємництва. Наведено та охарактеризовано підходи щодо визначення поняття «соціальне підприємництво», а саме: широкий, комбінований, проблемноорієнтований. Згідно з дослідженням The Possibilists, сьогодні бізнесмени із 138 країн світу не вмотивовані створювати бізнес заради власних потреб та бажань, їх мотивує мета покращити життя інших на глобальному та регіональному рівнях. Це величезна зміна парадигми причини існування підприємств, яку світ проживає прямо зараз. Цю зміну здатні пришвидшити кризові фактори, які, на жаль, трапляються в суспільстві.
У статті також проаналізовано вплив війни в Україні на розвиток соціального підприємництва. Часто в нашій державі, соціальне підприємництво існує, як волонтерська або благодійна організації, які мають обмежений ресурс, інколи вони створюються в поєднанні з бізнесовими підходами і дають більш сталий ефект. Проаналізовано узаконення терміну ,,соціальне підприємництва”, проте в Україні щодо нього існують хибні твердження, що потребують уточнень.
Представлено авторське визначення сутності категорії «соціальне підприємництво». Перелічено основні види діяльності соціальних підприємств та наведено приклади. Розкрито основні відмінності соціального підприємництва від благодійної організації та традиційного бізнесу. Наведено ключові характеристики організацій, які займаються соціальним підприємництвом. Визначено сучасні тенденції розвитку зарубіжного соціального підприємництва. Проаналізовано динаміку кількості соціальних підприємств в Україні та представлено основні організаційно-правові форми функціонування соціальних підприємств в Україні. Наведено сучасні проблеми та перешкоди у соціальному підприємництві, визначено напрями, які сприяють розвитку соціального підприємництва.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

[1]
Томашевська, А. і Григорук, І. 2022. Підприємництво з соціальною відповідальністю, як інноваційний інструмент вирішення суспільних потреб. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 3 (Жов 2022), 18–27. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.3.18-27.

Номер

Розділ

Економіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають