Формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи

Автор(и)

  • Олена Матвієнко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
  • Людмила Попова Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.227-236

Ключові слова:

наскрізні вміння, наскрізна компетентність, професійна підготовка, моделюючі завдання, освітній простір, концепція Нової української школи, учитель початкової школи, освіта впродовж життя

Анотація

У статті актуалізується проблема професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у контексті формування необхідних знань, умінь і навичок. Розглянуто різні погляди науковців на зміст понять “компетентність”, “компетенція” та “професійна компетентність педагогічних працівників”. Розглянуто шляхи формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи, сучасну форму розвитку професійних знань і спілкування, що власне і зумовлює актуальність пошуку оптимальних шляхів і засобів її реалізації на сучасному етапі. Відсутність системного науково-методичного забезпечення зумовлює актуальність дослідження трансверсальних компетентностей у підготовці майбутнього вчителя початкової школи в сучасній системі міжнародної освітньої професійної підготовки, зроблено спробу проаналізувати основні тенденції реформування професійної освіти в європейському освітньому простірі (Румунія, Болгарія, Ірландія, Фінляндія, Португалія та ін.) Це також актуалізує необхідність вивчення та використання досвіду зарубіжних країн з урахуванням специфіки вітчизняних реалій і проведення порівняльного аналізу теорії, методики та організації підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах модернізації системи освіти в Україні.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-04-27

Як цитувати

[1]
Матвієнко, О. і Попова , Л. 2022. Формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 1 (Квіт 2022), 227–236. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.227-236.

Номер

Розділ

Педагогіка