Наукова розробленість проблеми здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі у розвідках польських вчених після 1989 року

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.180-187

Ключові слова:

здоров’язбережувальне виховання, учні, загальноосвітня школа, Республіка Польща, історико-педагогічні дослідження, науковці

Анотація

У статті проаналізовано окремі історико-педагогічні праці польських науковців, присвячені становленню і розвитку здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі, написані після 1989 року. В основу дослідження покладено хронологічно-предметний принцип історіографічного аналізу джерел. Увиразнено думку про те, що в дослідженнях вчених аналізованого періоду чітко виражено систематичне і послідовне зацікавлення рефлексіями щодо розв’язання проблеми здоров’язбереження засобами освіти і виховання.
Анонсовано назви історико-педагогічних розвідок, авторами яких є Ванда Бобровська-Новак (пол. Wanda Bobrowska-Nowak), Анета Болдирєв (пол. Aneta Bołdyrew), Ришард Ваштиль (пол. Ryszard Wasztyl), Ельжбьєта В’єнцковська (по. Elżbieta Więckowska), Барбара Войнаровська (пол. Barbara Woynarowska), Мацєй Демель (пол. Maciej Demel), Збіґнєв Домославський (пол. Zbigniew Domosławski), Казимир Драґаньський (пол. Kazimierz Dragański), Божена Завадзька (пол. Bożena Zawadzka), Тереса Зьолковська (пол. Teresa Ziołkowska), Ева Ельжбьєта Каламацька (пол. Ewa Elżbieta Kałamacka), Барбара Лучиньська (пол. Barbara Łuczyńska), Йоанна Майхжик-Мікула (пол. Joanna Majchrzyk-Mikuła), Барбара Морашевська (пол. Barbara Moraczewska), Моніка Наврот-Боровська (пол. Monika Nawrot-Borowska), Вальдемар Надольський (пол. Waldemar Nadolski), Барбара Нєджвідзька (пол. Barbara Niedźwidzka), Ян Носко (пол. Jan Nosko), Маґдалена Пацьорек (пол. Paciorek Magdalena), Барбара Пендрашевська-Солтис (пол. Barbara Pędraszewska-Sołtys), Малґожата Послушна (пол. Małgorzata Posłuszna), Богдан Рок (пол. Bogdan Rok), Пьотр Славінський (пол. Piotr Sławiński), Йоанна Торовська (пол. Joanna Torowska), Божена Урбанек (пол. Bożena Urbanek), Анджей Фельхнер (пол. Andrzej Felchner), Маґдалена Флорек-Лушчкі (пол. Magdalena Florek-Łuszczki), Пьотр Станіслав Франашек (пол. Piotr Stanisław Franaszek), Анна Цішіньська (пол. Anna Cisińska), Марчін Шерлє (пол. Marcin Szerle), Анна Шиляр (пол. Anna Szylar), Леонард Шиманьський (пол. Leonard Szymański), Беата Шчепаньська (пол. Beata Szczepańska), Зиґмунт Яворський (пол. Zygmunt Jaworski). Івона Яніцка (пол. Iwona Janicka), інші. Зроблено висновок про те, що польські науковці “сучасного” історіографічного періоду системно розглядають досить великі за часовими рамками періоди (століття чи навіть більше) розвитку здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл, звертаються, при цьому, до філософських засад розгляду і тлумачення педагогічних реалій, простежують загальні тенденції означеного педагогічного процесу, виділяють циклічний, лінійний, спіралеподібний, стадійний, цивілізаційний і парадигмальний характер його розвитку.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-04-27

Як цитувати

[1]
Сливка , Л. 2022. Наукова розробленість проблеми здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі у розвідках польських вчених після 1989 року. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 1 (Квіт 2022), 180–187. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.180-187.

Номер

Розділ

Педагогіка