Підготовка майбутніх вчителів трудового навчання до реалізації інклюзивної освіти в українських школах

Автор(и)

  • Ірина Андрощук Хмельницький національний університет
  • Ігор Андрощук Хмельницький національний університет
  • Ганна Красильникова Хмельницький національний університет

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.122-131

Ключові слова:

вчителі трудового навчання, інклюзивна освіта, діти з особливими потребами

Анотація

У статті висвітлено результати емпіричного дослідження щодо виявлення проблем реалізації інклюзивної освіти в контексті підготовки майбутніх учителів трудового навчання та визначення напрямів їх усунення. З’ясовано, що майбутні вчителі трудового навчання у своїй переважній більшості не готові до реалізації інклюзивної освіти. Насамперед, це пов’язано з відсутністю у них на належному рівні сформованих знань і умінь щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Виявлена необізнаність студентів щодо категорій дітей із вадами психофізичного розвитку та особливостей корекційно-розвивальної роботи з ними на уроках трудового навчання, під час яких учні активно залучені до виконання певних видів трудових вправ, активної рухової діяльності, що викликає у майбутніх педагогів занепокоєння та страх. Саме робота з різними інструментами під час обробки конструкційних матеріалів вимагає від педагога не лише організації безпечної праці, а й відповідної проектно-технологічної діяльності учнів на уроці. Встановлено, що керівники педагогічних практик, не маючи відповідного досвіду роботи з дітьми з особливими потребами, не в змозі сформувати у студентів алгоритм дій з цією категорією учнів. Обґрунтована необхідність формування у студентів психологічної готовності до роботи з дітьми із особливостями психофізичного розвитку; оновлення змісту дисциплін професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання з врахуванням особливостей інклюзивного навчання; формування здатності до реалізації методик інклюзивного навчання та виховання на уроках трудового навчання. Виокремлено основні напрями, що сприятимуть підвищенню ефективності професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання у закладах вищої освіти до роботи з дітьми із особливостями психофізичного розвитку.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2021-04-01

Як цитувати

[1]
Андрощук , І. et al. 2021. Підготовка майбутніх вчителів трудового навчання до реалізації інклюзивної освіти в українських школах. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 8, 1 (Квіт 2021), 122–131. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.122-131.

Номер

Розділ

Педагогіка