Концепція дипломної роботи з використанням дизайнерського мислення

Автор(и)

  • Анета Дуда SWPS University
  • Піотр Мазур The State School of Higher Education in Chelm

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.192-198

Ключові слова:

дизайнерське мислення, креативне мислення, творчість, освітній процес, дизайн, орієнтований на людину

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми в руслі сучасних суспільних викликів, зокрема йдеться про підвищення якості надання освітніх послуг щодо підготовки педагогічних працівників. Одним із таких викликів є практико орієнтована педагогіка, що передбачає тісне поєднання теорії і практики у конкретній соціокультурній ситуації. У цьому сенсі наголошено на потребі розвитку професійної компетентності вчителів, здатності до творчості, критичного та дизайнерського мислення. Представлено концепцію дослідження за допомогою методу дизайнерського мислення. Автори вважають, що метою дизайнерського мислення є створення нових рішень на основі глибокого розуміння проблем та потреб користувачів. Дизайн, орієнтований на людину, передбачає п'ять етапів: співпереживання (емпатія), визначення проблеми (фокусування), ґенерування ідей, складання прототипів та тестування. Обґрунтовано значення дизайнерського мислення в освітньому процесі, зокрема для ефективної діагностики освітніх потреб учнів під час підготовки уроків. Наголошено на тому, що педагоги, котрі вивчають конкретні методи роботи та проектного мислення, могли б успішно організовувати заняття чи створювати шкільне середовище з урахуванням потреб і творчих запитів учнів. Стаття написана з використанням практичного досвіду авторів з упровадження дизайнерського мислення в освіту. Автори переконують на потребі залучення молоді до написання дипломних робіт з розвитку дизайнерського мислення, професійної творчості. Водночас йдетьсятакож і про важливість здійснення педагогічних досліджень у певній галузі наукових знань, оскільки науково-педагогічне співтовариство потребує експертів і теоретиків у сфері освіти.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-04-21

Як цитувати

[1]
Дуда , А. і Мазур , П. 2020. Концепція дипломної роботи з використанням дизайнерського мислення. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 7, 1 (Квіт 2020), 192–198. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.192-198.

Номер

Розділ

Педагогіка