Формування компетентностей майбутніх педагогів на вимоги освіти для сталого розвитку

Автор(и)

  • Оксана Кондур Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
  • Галина Михайлишин Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
  • Наталія Рідей National Pedagogical Dragomanov University
  • Оксана Кацеро National Pedagogical Dragomanov University

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.7-14

Ключові слова:

компетентність, педагогічна освіта, освіта для сталого розвитку, фахова підготовка

Анотація

Проведено аналіз рекомендацій головних міжнародних конференцій, договорів і конвенцій реформування системи освіти для сталого розвитку за останні два десятиліття. На основі нього обґрунтовано розширення стейкхолдерів у питанні поступу до сталості: від науковців-екологів та прогресивних економістів, бізнесменів, педагогів, представників урядів, політиків, управлінців. Всі вони намагаються об’єднати ідеї сталого розвитку на практиці. Найбільша увага спрямовується на пошук нових рішень проблем стійкості біосфери і суспільства. Одним із шляхів вирішення даної проблеми є формування національних систем освіти для сталого розвитку. Вони повинні включати екологічні, соціальні та економічні, організаційно-управлінські аспекти формування якості підготовки фахівців та якості безпеки життя людства. При цьому слід використовувати формальні, неформальні, інклюзивні, демократично орієнтовані моделі організації освіти та науки. Також забезпечувати доступ до освіти широких верств населення, орієнтувати системи освіти на врахування проблематики сталого розвитку. Тому освіта для сталого розвитку має посісти провідне місце в концепціях і стратегіях поступу до сталості. В українській освітній системі слід активніше включати проблематику зі сталого розвитку до навчальних та наукових програм ЗВО, на всіх рівнях сприяти формуванню національної системи освіти для сталого розвитку. Трансформація навчальних планів ЗВО і програм навчальних дисциплін, в першу чергу таких, що надають педагогічну освіту, для формування компетентностей зі сталого розвитку в майбутніх і сучасних викладачів (науковців) мають стати пріоритетом Національного плану дій з реалізації Стратегії ООН зі сталого розвитку. Нами описано основні вимоги до підготовки учасного педагога відповідно до ключових завдань освіти для сталого розвитку. Адже завдання освітян полягає у формуванні наступних поколінь, які хотіли та мали можливість брати участь у побудові суспільства  сталого розвитку. Тому майбутні педагоги повинні володіти комунікаційними та управлінськими  навичками для співпраці освітньої галузі та соціального середовища.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-04-21

Як цитувати

[1]
Кондур, О. et al. 2020. Формування компетентностей майбутніх педагогів на вимоги освіти для сталого розвитку. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 7, 1 (Квіт 2020), 7–14. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.7-14.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають