Дихотомія “автор-читач”: лінгвокогнітивні інтенції

Автор(и)

  • Віталій Кононенко Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.4.2.45-53

Ключові слова:

автор, читач, адресант, адресат, текст, смисл, образ, текстотворення, образотворення, мовомислення, авторська інтенція, інтимізація мовлення

Анотація

У статті розглянуто проблему взаємодії автора художнього тексту й читача в системі лінгвокогнітивної інтенції. Висвітлено шляхи текстової інтерпретації притаманних письменникові мовотвірних уподобань, рис особистісної вдачі, словесної автохарактеристики в свідомості адресата. Постать одержувача текстів постає в світлі імпліцитного підсвідомого домислювання, посиленого авторським коментуванням, зверненнями до читача, ліроепічними відступами тощо. Аналіз текстів сучасних українських письменників дає змогу відслідкувати засоби й прийоми комунікативного зближення автора й читача на ґрунті лінгвопоетичної парадигми, інтимізації мовлення для посилення іллокуційного впливу на адресата. Виокремлено питання критичного сприймання Я-концепції творця художнього тексту з можливим встановленням зворотного зв'язку у вимірах “автор-читач”

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2017-10-30

Як цитувати

[1]
Кононенко, .В. 2017. Дихотомія “автор-читач”: лінгвокогнітивні інтенції. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 4, 2 (Жов 2017), 45–53. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.4.2.45-53.

Номер

Розділ

Articles