“Перехрестя” культури й освіти як методологічна основа формування змісту сучасної педагогіки

Автор(и)

  • Олеся Смолінська Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies named after S.Z. Gzhytskyy
  • Христина Дзюбинська Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies named after S.Z. Gzhytskyy

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.39-49

Ключові слова:

культура, освіта, зміст, методологічні підходи, культурно-освітній простір

Анотація

У статті розглядаються різні аспекти поєднання культури й освіти з метою пошуку
методологічних основ формування нового змісту педагогіки. Зокрема, проаналізовано такі аспекти,
що поєднують культуру й освіту: онтологічна єдність людини і суспільства, спільна еволюція
культури й духовності і, власне, діалектичний характер зв’язку феноменів культури й освіти.
Автори, ґрунтуючись на філософських та педагогічних джерелах, зосереджують увагу на тезі
про необхідність розробки фундаментальних підходів до формування змісту освіти в цілому.
Ключовою проблемою сучасного стану справ, при цьому, дослідники вважають суперечність, що
існує між оперативною доцільністю швидкого перетворення змістів та їх культурно обумовленим
тяжінням. Розв’язання цієї суперечності автори вбачають у спільних сутнісних та динамічних
характеристиках культури та освіти, що формують специфічну єдність – культурно-освітній простір.
Цей феномен, своєю чергою, має здатність до генерування культуровідповідних змістів як сучасної
освіти, так і педагогіки

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-22

Як цитувати

[1]
Смолінська, .О. і Дзюбинська , Х. 2016. “Перехрестя” культури й освіти як методологічна основа формування змісту сучасної педагогіки. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 3, 2-3 (Груд 2016), 39–49. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.39-49.

Номер

Розділ

Articles