Педагогічна психологія у дослідженнях Степана Балея

Автор(и)

  • МИХАЙЛО ПОДОЛЯК

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.142-148

Ключові слова:

педагогічна психологія, Степан Балей, виховання, навчання, дитина, школа

Анотація

Стаття присвячена представленню педагогічної психології в науковій діяльності та роботах українського та польського дослідника, педагога, психолога, філософа Степана Балея (1885-1952). Актуальність теми обумовлена активними процесами реформування української освітньої системи, в яких широко можна використовувати ідеї вченого, пропозиції та дослідження дитячої психіки. У статті наведені біографічні дані вченого і підкреслюється його сфера діяльності, а також основні наукові праці. Автором представлено принципи, предмет і цілі педагогічної психології Степана Балея. Проаналізовано поняття виховання та виховних відносин, наведено поділ виховних відносин на такі типи: аналітичне та емпіричне виховання, систематичне та глобальне виховання. Висвітлено проблему виховання дитини в групі, а саме у шкільному класі. Наголошено на актуальності та доцільності практичного використання ідей та дослідницької діяльності Степана Балея у контексті сучасного реформування української шкільної системи. У статті здійснено порівняння проблематики дослідницької діяльності Степана Балея у сфері педагогічної психології і К. Сейферт і Р. Саттон.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2019-04-17

Як цитувати

[1]
ПОДОЛЯК, М. 2019. Педагогічна психологія у дослідженнях Степана Балея. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 6, 1 (Квіт 2019), 142–148. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.142-148.

Номер

Розділ

Articles