РІВЕНЬ СЕНСОМОТОРНИХ РЕАКЦІЙ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ БАДМІНТОН, ТЕНІС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.39.84-88

Ключові слова:

тести, сенсомоторна реакція, бадмінтон, теніс

Анотація

Мета роботи: дослідити рівень показників сенсомоторних реакцій студентів Чернівецького національного університету, які вивчають дисципліни бадмінтон та теніс.
Матеріал та методи. Приймали участь 15 студентів (з яких 2 дівчини), віком 18–19 років. Використані методи: аналіз науково-методичної літератури, психофізіологічних методів дослідження, методів математичної статистики.
Результати. Перевірені та оцінені показники складних сенсомоторних реакцій спортсменів, а саме, реакції вибору серед статичних об’єктів, реакції на рухомий об’єкт та реакції розрізнення Отри-мані результати мали однорідний характер. Це підтверджуються показниками коефіцієнта варіації, який не перебільшував 10%., крім реакції на рухомий об’єкт 23,46%. Порівняльний аналіз з модельними характеристиками визначив рівень сенсомоторних реакцій.
Висновки. Встановлено, що рівень показників сенсомоторних реакцій у студентів Чернівець-кого національного університету середній, тільки у показників реакції вибору з статичних об’єктів низький. Отримані результати сенсомоторних реакцій студентів ЧНУ будуть сприяти індивідуалізації методики оволодіння та удосконалення навичок в бадмінтоні та тенісі.

Посилання

1. Ашанин ВС, Романенко ВВ. Использование компьютерных технологий для оценки сенсомоторных реакций в единоборствах. Слобожанський науково-спортивний вiсник. 2015; 4: 15-18.
2. Ібраімова МВ. Теніс: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізо-ваних навчальних закладів спортивного профілю. Київ: РНМК, 2012: 127-130. 3. Ібраімова МВ, Швачко ВМ. Бадмінтон: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. Київ: ФБУ. 2019: 65-68. 4. Ковтун АО. Використання комп’ютерних психофізіологічних досліджень для вивчення впливу спортивної спеціалізації на рівень сенсомоторних реакцій студентів. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. 2017; (1): 53-57. 5. Ковтун АО, Мітова ОО, Грюкова ВВ. Вплив засобів баскетболу на рівень сенсомоторних реакцій студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені МП. Драгоманова. 2021; 5К(134): 149-153. 6. Мирошниченко ЄС, Тропін ЮМ, Коваленко ЮМ. Модельні характеристики психофізіологічних по-казників кваліфікованих кікбоксерів. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2020; 5(79): 20-25. 7. Мінгальов ОГ, Дрегваль ІВ. Аналіз функціонального стану сенсомоторної реакції та основних нер-вових процесів спортсменів ігрових видів спорту. Вісник проблем біології і медицини. 2017; 2(140): 268-270.
8. Шевченко ОО, Тропин ЮМ, Романенко ВВ, Веретельникова НА. Модельні характеристики сенсо-моторних показників студентів ХДАФК спортивної спеціалізації “Бадмінтон, теніс”. 2021; 1(19): 75-83. 9. Шевченко ОО, Тропін ЮМ. Порівняльний аналіз показників сенсомоторних реакцій борців та спортсменів спортивних ігор з ракетками. 2021; 3(21): 80-90. 10. Шевченко О, Мерзлікін М, Чуча Н. Порівняльний аналіз показників моторної функціональної аси-метрії у студентів спортивної спеціалізації бадмінтон, теніс. 2020; 3(17): 115-124.

Опубліковано

2024-02-04