Теоретичні засади формування дослідницької культури вчителя як одного з чинників його професійного зростання

Автор(и)

  • Оксана Сагач

DOI:

https://doi.org/10.15330/esu.15.123-129

Ключові слова:

професійна культура, педагогічна культура, дослідницька культура, професійне зростання, неперервна освіта, дослідницька діяльність

Анотація

Статтю присвячено проблематиці формування дослідницької культури вчителя як одного з визначальних чинників його неперервного професійного зростання. У поданому матеріалі підкреслюється актуальність підготовки педагога-дослідника який здатний до творчого підходу щодо власної професійної діяльності. Проаналізовано такі поняття як “культура”, “професійна культура”, “педагогічна культура”. Зроблено висновок щодо перехрещення, схожості структур та результатів, загальності рис понять “професійна культура” та “педагогічна культура”. Вказується на те, що категорія “професійна культура” відбиває конкретне джерело формування дослідницької культури та співвідно-ситься з дослідницькою культурою певної соціальної групи. Таким чином, дослідницька культура педагогів, одночасно є складовою дослідницької культури суспільства та специфічним видом професійно-педагогічної культури. Її формування у системі неперервної освіти можна розглядати як динамічний процес професійного зростання вчителя.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ВИЩА ШКОЛА