МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАЛУЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ СФЕРИ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОТГ

Автор(и)

  • І. І. Благун Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника кафедра менеджменту і маркетингу вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000, Україна https://orcid.org/0000-0002-5178-6002

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.20.221-229

Ключові слова:

креативні індустрії, інвестиції, маркетинг, маркетингові дослідження, просування, освітні послуги

Анотація

У статті розглянуто залучення інвестицій у людський капітал сфери креативних індустрій Івано-Франківської ОТГ, проаналізовано класифікацію видів економічної діяльності, яка входить до переліку креативних індустрій. Метою статті є дослідження інвестицій в освітні програми, які формують фахівців у сфері креативних індустрій. У процесі дослідження було використано кабінетні дослідження, а також методи: абстрагування, узагальнення та порівняльного аналізу.

Визначено, що найбільша сукупність освітніх програм, яка формує фахівців у сфері креативних індустрій, знаходиться у галузі 02 Культура і мистецтво. Результати дослідження дали можливість визначити освітні програми з  найбільшим рівнем інвестицій. Аналіз останніх досліджень та публікацій в даній темі дає можливість зрозуміти, що в умовах нестабільності креативні індустрії можуть стати драйвером розвитку ОТГ. Інвестиційний потенціал креативних індустрій складається як з внутрішніх ресурсів, так і зовнішніх. Проаналізовано витрати абітурієнтів, які інвестували в освітні програми, що дають можливість працевлаштування в креативних індустріях.

Уваги заслуговує кількість вступників, яка вступила на спеціальності сфери культури і мистецтва. Коливання аудиторії і її залучення притаманне як і державним, так і приватним вузам. Крім цього, варто зазначити рівень інвестицій в освіту по кожній освітній програмі. Також показано відповідність кількості студентів по кожній освітній програмі. Визначено освітні програми з найвищим рівнем кількості студентів. В цілому, варто зазначити, що інвестиційна оцінка в людський капітал в освітньому вимірі дає можливість для розвитку у креативному середовищі. Дана сфера перебуває в процесі постійної трансформації і розвитку, і буде об’єктом постійних досліджень як вчених, так і бізнес структур, які просувають свої товари чи послуги в цифровому середовищі. Проведене дослідження залучення інвестицій у людський капітал сфери креативних індустрій Івано-Франківської ОТГ має практичну значущість у сфері креативних індустрій, оскільки дає можливість аналізу залучення інвестицій в освітній сегмент креативних індустрій. Роль і місце інвестицій  в освіту в структурі інвестицій в креативні індустрії буде постійно зростати. Фірми будуть вдаватися до постійного пошуку кадрів в сфері культури і мистецтва. Адже показник залученості активності абітурієнтів здійснює постійний вплив на інші фактори культурного середовища. Цим в свою чергу і формується інвестиційний клімат в сфері надання освітніх послуг, який безпосередньо здійснює вплив на інвестиційний клімат креативних продуктів, визначенням їхнього місця в порівнянні з іншими продуктами в структурі економіки ОТГ.

Біографія автора

І. І. Благун, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника кафедра менеджменту і маркетингу вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000, Україна

доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту і маркетингу

Посилання

On Approval of Types of Economic Activity Belonging to Creative Industries. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 24.04.2019 No. 265-p. Cabinet of Ministers of Ukraine, www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzchnoyi-diyalnosti-yaki-nalezhat-do-kreativnih-industrij. Accessed 5 Apr.2024.

Information resource Introduction of the EDBO, vstup.edbo.gov.ua/ Accessed 5 Apr.2024.

Main Department of Statistics in Ivano-Frankivsk region, ifstat.gov.ua/ Accessed 5 Apr.2024.

Chalmers, Dominic, Fisch, Christian, Matthews, Russell, Quinn William, and Jan Recker. “Beyond the bubble: Will NFTs and digital proof of ownership empower creative industry entrepreneurs?” Journal of Business Venturing Insights, vol. 17, 2022, doi: 10.1016/j.jbvi.2022.e00309

Kovpak, Viktoriia, and Nataliia Lebid. “Creative industries as a mechanism of creative economy and strategic communications.” Baltic Journal of Economic Studies. vol. 8(4), 2022, pp. 102-109, doi: 10.30525/2256-0742/2022-8-4-102-109

Salder, Jacob. “The creative business: enterprise development in the arts-based creative industries.” Creative Industries Journal, vol. 14(1), 2021, pp. 63-80, https://doi.org/10.1080/17510694.2020.1789414

Kong, Lily. “From cultural industries to creative industries and back? Towards clarifying theory and rethinking policy.” Handbook on the Geographies of Creativity. Edward Elgar Publishing, 2020, pp. 54-72, https://doi.org/10.4337/9781785361647.00011

Gonzalez-Cristiano, Alberto, and Nicolas Le Grand. “Achieving a shared understanding in the creative industries: freelancers’ use of boundary objects in collaborative innovation projects.” Creative Industries Journal, 2023, pp. 1-16, doi: 10.1080/17510694.2023.2218656.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13