МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ДО ФІНАНСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНОГО СЕКТОРУ

Автор(и)

  • Т. Й. Сус Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна https://orcid.org/0000-0003-0374-3849
  • Н. Ю. Гречаник Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна https://orcid.org/0000-0002-1454-4936
  • К. О. Колєдіна Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна https://orcid.org/0000-0002-3928-8684

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.20.201-209

Ключові слова:

інновації, інноваційна діяльність, маркетинг, аграрний сектор, маркетингова діяльність, фінансування

Анотація

В інноваційному розвитку аграрного сектора України важливим є маркетингова діяльність, яка б забезпечувала ефективне використання обмежених фінансових ресурсів та створювала умови для  продукування інновацій, їх просування  та широке використання. Зазначено, що реалізація концепції інноваційного маркетингу дозволить підприємствам оперативно знаходити недостатньо задоволені запити на інновації,формувати інноваційну стратегію, розробляти оперативні плани та виготовляти і просувати на ринку власну інноваційну продукцію, яка задовольнить запити споживачів повніше і ефективніше.. Маркетинг спрямований на те, щоб врахувати інтереси і запити всіх учасників інноваційного ланцюга і, насамперед, покупця та продавця інноваційної продукції. Розглянуто сучасні дослідження дифузії інновацій та механізм їх просторового розповсюдження. Зазначено , що в Україні агроінновації пов’язані з використанням переважно вітчизняних наукових розробок, спрямованих на інтенсифікацію сільськогосподарського виробництва, пріоритетно в рослинництві, з метою нарощування обсягів експорту та забезпечення економічної ефективності сільгоспвиробництва та носять еволюційний характер. Виходячи зі специфіки аграрного сектору проведено групування інновацій, яке дозволяє виділити ключові для кожної групи інновації та здійснити уніфіковані маркетингові заходи, зокрема до дослідження просування інновацій в аграрному секторі. Проведено класифікацію інновацій за критерієм фінансування та маркетинговими підходами, що дозволить передбачити фінансування і на маркетингові заходи та сприятиме впровадженню інновацій суб’єктами господарювання. Відмічено, що в аграрному секторі розвиток та впровадження  інновацій носить комплексний характер через вплив промисловості на сільськогосподарське виробництво, переробну галузь і розвиток інноваційної інфраструктури. Розглянуто два основних підходи до формування політики та моделей інноваційного розвитку економіки. Зазначено, що практика стимулювання пропозиції інновацій  показала суттєві недоліки та низьку ефективність використання фінансових ресурсів внаслідок зміни пріоритетів і обсягів фінансування інноваційних проєктів в умовах  скорочення видатків на інноваційну діяльність. Маркетингова діяльність повинна бути направлена на стимулювання попиту на інновації, що дозволить більш ефективніше використовувати фінансові ресурси та задовольняти потреби аграрного сектору в інноваціях вітчизняного походження.  Економічна ефективність інноваційної діяльності в аграрному  секторі напряму залежить від проведення маркетингових заходів по просуванню інноваційних продуктів.

Біографії авторів

Т. Й. Сус, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна

доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і маркетингу

Н. Ю. Гречаник, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і маркетингу

К. О. Колєдіна, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, м. Івано-Франківськ, 76018, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і маркетингу

Посилання

Yakubovska, N.V. “Development of agricultural marketing as a basic concept of market activity of agricultural enterprises”. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 3( 3), 2011, pp. 180-183.

Kozub, N.M. Marketing activity of agricultural enterprises of the Black Sea region, Thesis. Odesa, 2004.

Branson, R.E., and D.G.Norvell. Agricultural Marketing. New York, McGraw, Hill, 1983.

Schumpeter, Y. A. Theory of economic development (study of profits, capital, credit, interest and the economic cycle. Kyiv, Nash format, 2011.

Santo, B. Innovation as a Means of Economic Development, Budapest 1985.

Rogers, Everett M. Diffusion of Innovations; trans. from EnglishVasyl Stark. Kyiv, Vyd. Dim «Kyievo-Mohylianska akademiia»", 2009.

“The Future of Foodand Farming. COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT. Eur-Lex, eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52017DC0713. Accessed 14 Jan 2024

Research and Innovation Council. Finish Government, valtionenvosto fi/halbitus/tutkimusneuvosto /en.jsp Accessed 14 Jan 2024.

Tucker, R. Driving Growth Through Innovation: How Leading Firms are Transforming Their. PublishedbyBerrett-KoehlerPublishersCopyright, 2009.

Mensch, G., Continho, C., and K.Kaasch. “Changing Capital Values and the Prosperity to Innovate.” Futures, no.4, 1981.

Freeman, C. “Technical Innovation,Diffusion and Long Wave.” The Long Wave Debate, 1987.

Geroski, P. A. “Innovation, Technological Opportunities and Market Structure.” Oxford Economic Papers , no. 42, 1990, рр. 582-602, https://doi.org/10.1093/oxfordjournals.oep.a041965.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13