ПЛАНУВАННЯ PR-КАМПАНІЇ НА ПРИКЛАДІ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • І. І. Боришкевич Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000 https://orcid.org/0000-0001-7508-6556
  • І. Д. П’ятничук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000 https://orcid.org/0000-0003-2876-6422

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.18.95-103

Ключові слова:

зв’язки з громадськістю, PR-менеджмент, PR-кампанія, івент, івент-менеджмент, імідж, SMM, контент-план, громадська організація

Анотація

PR являє собою багатопланову діяльність із досягнення цілей, незалежно від галузі. Необхідним є виокремлення цінності PR через призму суспільної думки, що становить предмет вивчення й аналіз PR-менеджменту. Саме громадська думка дає можливість перейти до діалогу у суспільних відносинах та різних економічних структурах. Адже у демократичному суспільстві неможливі будь-які суттєві зміни без вивчення громадської думки й погодження з громадянським суспільством. PR також включає у себе імідж, репутацію та бренд. У статті розглянуто теоретичні засади зв’язків з громадськістю. Наведено алгоритм планування та реалізації PR-кампанії через формулу RACE: research, action, communication та evaluation. Висвітлено етапи планування PR-кампанії, до яких віднесено: постановку проблеми, мету та завдання здійснення PR-кампанії, визначення цільової аудиторії, вибір каналів комунікації та їх тестування, формування плану заходів та оцінку ефективності реалізованої PR-кампанії. Здійснено планування PR-кампанії на прикладі громадської організації «Школа бізнесу і менеджменту». Встановлено проблему, яку потрібно вирішити, визначено мету, завдання та цільову аудиторію. До основних каналів комунікації було віднесено: просування через офіційний сайт громадської організації «Школа бізнесу і менеджменту», поширення інформації у соціальних мережах (Facebook та Instagram) та проведення тематичних івентів. За результатами здійсненого бенчмаркінгу конкурентоздатності, було запропоновано нову структуру офіційного сайту освітньої громадської організації. Досліджено особливості SMM просування, переваги використання таргетованої реклами та використання Інтернету в PR. Розроблено контент-план публікацій для досліджуваної громадської організації. Запропоновано проводити івенти для громадської організації «Школа бізнесу і менеджменту» у вигляді відкритих тренінгів чи вебінарів. Івент-менеджмент сприяє просуванню послуг організації та забезпечує підвищення її впізнаваності.

Біографії авторів

І. І. Боришкевич , Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000

кандидат економічних наук  

І. Д. П’ятничук , Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76000

кандидат економічних наук, доцент  

Посилання

1. Derevianko, O. H. “The role of PR-technologies in shaping the company's reputation.” Theoretical and applied issues of economics, no. 28(1), 2013, pp. 424-429.
2. Hrydzhuk, I. A., and M. V.Kucher. “Organization and management of enterprise PR-campaign and system / criteria for determining its effectiveness.” Young scientist, no. 6(2), 2019, pp. 160-167.
3. Chaturvedi, S., and Gupta, S. “Social Media – A New Tool in Modern Era Marketing.” International Journal of Engineering Sciences & Management Research, no. 1(2), 2014, pp. 80-86.
4. Boryshkevych, I. “Development of Pedagogical Staff as an Integral Element of Forming a Positive Image of an Educational Institution.” Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, no. 8(3), 2021, pp. 52-59. doi.org/10.15330/jpnu.8.3.52-59
5. Avidar, R. “Public relations and social businesses: The importance of enhancing engagement.” Public Relations Review, no. 43(5), 2017, pp. 955-962. doi.org/10.1016/j.pubrev.2017.03.015
6. Cardwell, L. A., Williams, S., and A. Pyle. “Corporate public relations dynamics: Internal vs. external stakeholders and the role of the practitioner.” Public Relations Review, no. 43(1), 2017, pp. 152-162. doi.org/10.1016/j.pubrev.2016.11.004
7. Uss, V. S., and V. B. Butorina. “Strategic planning of a PR campaign at a commercial enterprise.” Collection of materials based on the results of the VI scientific-practical conference of students and young scientists “Sustainable development of Ukraine: problems and prospects”, 2018, pp. 26-30.
8. Kurban, O. “Basic basics of system PR-planning.” Bulletin of the Book Chamber, no. 12, 2014, pp. 36-38.
9. Official site of the NGO “School of Business and Management”, sbm.pnu.edu.ua. Accessed 25 May 2022.
10. Hubina, A. M., Netreba, M. M., and T. M. Khlyebnikova. “Modern PR-technologies in the management of organizations.” Scientific perspectives, no. 11(17), 2021, perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/705/707. Accessed 26 May 2022.
11. Halyuk, Ya. D., Horda, A. A., and Ye. M. Zaburmekha. “Methods of attracting consumer attention with the help of SMM technologies.” Bulletin of Khmelnytsky National University, no. 5, 2019, pp. 57-60.
12. Smetanyuk, O. A., Prychepa, I. V., and V. V. Mosiychuk. “Social Media Marketing (SMM) in Ukraine: features and prospects of development.” Efficient economy, no. 6, 2020, www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7943. Accessed 25 May 2022. doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.52
13. Chernobrovkina, S. V., Prykhodʹko, Ye. H., and Vynychenko, A. A. “Ways to develop an SMM strategy for small and medium-sized businesses,” Bulletin of the National Technical University “KhPI”, no. 3(5), 2020, pp. 21-24.
14. Oleksyuk, H. V., Anhelko, I. V., and N. S. Samotiy. “Event industry: development and problems in Ukraine.” Regional economy, no. 3(97), 2020, pp. 120-130. doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-13
15. Nikolyuk, O. V., Dʹyachenko, Yu. V., and T. V. Savchenko. “Features of event management development in Ukraine.” Investments: practice and experience, no. 6, 2021, pp. 98-103. doi.org/10.32702/2306-6814.2021.6.98

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29