ПІДПРИЄМНИЦЬКА ІНІЦІАТИВА ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ В РЕГІОНІ

Автор(и)

  • О.І. Ємець Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра теоретичної і прикладної економіки, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018 https://orcid.org/0000-0003-1338-2880

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.18.85-94

Ключові слова:

підприємницька ініціатива, ідея, бізнес, підприємець, стейкхолдери, безпека, регіон

Анотація

Тема статті «Підприємницька ініціатива як чинник розвитку бізнесу в регіоні». Метою статті є проаналізувати стан розвитку бізнесу в регіоні, виявити чинники, що перешкоджають відновленню бізнесу, проаналізувати приклади підприємницьких ініціатив в регіоні – Pizza Veterano, створення шелтерів, систематизувати чинники, що впливають на розвиток бізнесу в умовах війни, за допомогою опитування виявити потреби бізнесу воєнного часу.

При вирішенні поставлених завдань нами використано ряд методів дослідження: аналізу, синтезу та порівняння щодо особливостей розвитку бізнесу з урахуванням регіонального контексту.

Для реалізації підприємницьких ініціатив необхідна взаємодія усіх стейкхолдерів: бізнесменів, представників органів державної влади, споживачів. Лише взаємовигідна співпраця може бути успішною платформою для реалізації підприємницьких ідей.

Напрями розвитку бізнесу змінюються з урахуванням військових подій, які визначають тренди розвитку регіонів через безпечну діяльність суб’єктів господарювання.

Варто зазначити, що до головним генератором підприємницьких ініціатив виступають підприємці, тому нами проаналізовано визначення терміну «підприємець» окремими авторами, доповнено і запропоновано власне трактування. Підприємець – це творча людина, що має ініціативу, яка націлена найефективніше використовувати задіяні в бізнесі ресурси (матеріальні, трудові, фінансові, інтелектуальні, інформаційні тощо) і готова ризикувати для організації виробництва та збуту товарів або послуг необхідних суспільству, щоб максимально задовольняти потреби споживачів для досягнення власної мети – отримання прибутку.

Турбулентне середовище змушує продукувати нові ідеї для підтримки бізнесу та збереження прибутків. Яскравим прикладом підприємницьких ініціатив в регіоні є відкриття піцерії Pizza Veterano, де як мінімум половина персоналу має бути учасниками бойових дій. Це дає можливість не тільки отримати прибуток а й підтримати військових, що повернулися з війни. З метою пошуку безпеки, при переміщення людей з одних регіонів в інші, підприємницькі ініціативи стосуються створення шелтерів – місць для тимчасового перебування осіб.

Слід звернути увагу, що появу нових бізнес-ідей неможливо запрограмувати, проте вона обов’язково прийде коли її шукати чи виношувати. Тому підприємницька ініціатива є визначальним чинником розвитку бізнесу через використання якостей підприємця для реалізації нових ідей.

Наукова новизна полягає в тому, що вперше проаналізовано підприємницькі ініціативи як чинник розвитку бізнесу в регіоні в умовах воєнного стану.

Висновки та рекомендації мають практичну значущість на регіональному рівні: через виявлення креативних ідей є можливість обрати кращу ініціативу, покращити розвиток бізнесу в регіоні та створити умови безпеки.

Біографія автора

О.І. Ємець, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра теоретичної і прикладної економіки, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018

кандидат економічних наук, доцент  

Посилання

1. Kryvoviaziuk I. V., N. V. Kukharuk, R. M. Strilchuk. Entrepreneurial initiative in the system of factors for the development of innovation in the region. Economic sciences. Regional Economy Series. 15 (59) (2018): 137-147.
2. Tarnovska, I. V., and V. Ia.Vlasova. “Activation of entrepreneurial initiative as a way to ensure employment of ATO / OOS veterans: Ukrainian practice and world experience.” Problems of the economy no. 4, 2021, pp. 203-209.
3. Cantillon R. Essai sur la Nature du Commerce en General. London, 1959. oll.libertyfund, oll.libertyfund.org/titles/cantillon-essai-surla-nature-du-commerce-en-general-7 Accessed 06 May 2022.
4. Smit, A. Research on the nature and causes of the wealth of nations. 2007.
5. Shumpeter, Y. Theory of economic development (Study of entrepreneurial profit, capital, credit, interest and business cycle), 1982.
6. Druker, P. Market: how to enter the leaders. Practice and principles. 1992.
7. Vesper, K. H. New venture strategies. Englewood Cliffs. NJ, Prentice-Hall, 1989.
8. Economic Code of Ukraine. The Verkhovna rada of Ukraine, zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15. Accessed 5 May 2022.
9. “Veteran pizza and good deeds. How Veterano Pizza works in Frankivsk.” Kufer, kufer.media/gajdy/veteranska-pitsa-i-dobri-spravy-yak-pratsyuye-veterano-pizza-u-frankivsku/ Accessed 07 May 2022.
10. “NBU urgently restricts cash withdrawals and bans currency issuance.” Finclub, finclub.net/ua/news/nbu-ekstreno-obmezhyv-zniattia-hotivky-ta-zaboronyv-vydachu-valiuty.html Accessed 05 May 2022.
11. “NBU discount rate.” The National Bank of Ukraine, bank.gov.ua/ua/monetary/stages/archive-rish Accessed 05 May 2022.
12. “The state and needs of business in wartime: the results of the survey.” Cid.center, cid.center/the-state-and-needs-of-business-in-wartime-survey-results/ Accessed 21 May 2022.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29