МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА РИНКУ ПЛАТНИХ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ

Автор(и)

  • Н.Ю. Гречаник ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018
  • Т.М. Сарабин Приватна клініка “Оксфорд-Медікал” вул.Качали, 5, Тернопіль, Тернопільська область, 46001

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.13.151-170

Ключові слова:

Маркетинг, маркетингові дослідження, медична послуга, стан здоров'я населення, вибірка, Web-статистика Google Analytics

Анотація

Стан  здоров'я населення є одним із найважливіших показників благополуччя нації. Важливими напрямки реформ охорони здоровя є оптимізація управління, раціональний розподіл обмежених фінансових ресурсів, ефективне використання матеріальної бази, впровадження медичного страхування, реструктуризація лікувально-профілактичної допомоги начеленню.

Маркетинг ринку медичних послуг належить до найскладніших видів маркетингу. Оскільки, саме медичні послуги пов’язані з охороною і підтриманням найважливіших цінностей людини – життя та здоров’я. Ринок медичних послуг – це сукупність соціально-економічних відносин у сфері охорони здоров’я.

Найважливішими складовими аналізу будь-якого ринку, в тому числі і ринку медичних послуг, є маркетингові дослідження, що представляють собою систематичний збір, опрацювання,  аналіз даних та інформації з метою  формулювання пропозицій щодо ефективної діяльності  на ньому.

У сфері охорони здоров'я маркетинг можна визначити як комплексний процес планування, економічного обгрунтування та управління процесом  надання медичних послуг, формування цінової політики лікувально-профілактичного процесу, забезпечення ефективної комунікації з пацієнтами.

Мета дослідження  – ідентифікація стану здоровя населення та визначення факторів попиту на платні медичні послуги та їх затребуваність.

Основним завданням, яке ставилось перед проведенням маркетингових досліджень стану здоровя населення є формування і  надання споживачам благ, які задовольняють їхні потреби в кваліфікованій медичній допомозі та підвищення якості життя .

Методи дослідження, що використані в роботі базуються на ймовірнісній, стратифікованій, квотній,  репрезентативній вибірках для всього населення м. Івано–Франківськ та  Івано-Франківської області.

Отримані результати  дозволяють дати реалістичну оцінку основним тенденціям та дозволяють оцінити потенціал соціально-економічної адаптації населення в умовах економічної кризи,  а також набули практичного застосування у практичній діяльності медичного центру “Оксфорд – Медікал Прикарпаття”.

Біографія автора

Н.Ю. Гречаник , ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і маркетингу, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018

кандидат економічних наук, доцент  

Посилання

1. The State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua. Accessed 25 Apr. 2017.
2. European database of medical statistical information, medstat.gov.ua/ukr/statreports/access.html?id=6. Accessed 25 Apr. 2017.
3. Health of the population of Ukraine database “Health for All”, Center of medical statistics of the Ministry of Health of Ukraine, medstat.gov.ua/ukr/news.html. Accessed 25 Apr. 2017.
4. Kadyrova, Ye.F. “Features of market promotion of medical services.” Agency for Cultural and Business Communications, www.cultcom.ru/?p=76. Accessed 25 Apr. 2017.
5. Kotler, F., and G. Armstrong. Fundamentals of Marketing. 9th ed., Williams, 2003.
6. Maslova, T.D., Bozhuk, S. G., and L.M. Kovalik. Marketing: Textbooks for high schools, Peter, 2003.
7. Rusaleva, L. Yu., and A.M. Morozova. “Market researches of the market of medical services.” Vladmedicina.ru, vladmedicina.ru/articles/biznes/2011-02- 22-marketingovye.htm. Accessed 25 Apr. 2017.
8. Stolyarov, S.O. Market of medical services: some of its characteristics, problems and aspects of management. 3rd ed., Az Buka, 2005.
9. Shomnikova, A.V. “Market of medical services: problems of effective use of marketing research.” Scientific papers of NDF, no. 2, 2009, pp. 131-136.
10. Baieva, O.V. Healthcare Management, MAUP, 2007.
11. Iceberg, E.O., Porter, M., and G. Brown. “How to increase competition in healthcare.” Competition, Williams Publishing House, 2000.
12. Shkanova, O.M. Marketing services: training, Condor, 2008.
13. Togunov, I.A. “Doctor and Patient of Medical Services.” Volodymyr Oblast Fund for Mandatory Medical Insurance. Marketing Encyclopedy, www.marketing.spb.ru/lib-special/togunov/. Accessed 25 Apr. 2017.
14. Chekhun, I.A. “Granting paid medical services: civil legal aspects.” Journal of the Kyiv University of Law, no. 2, 2010, pp. 213-216.
15. Zatsna, L.A. “Marketing of medical services and peculiarities of the market development of medical institutions in the context of transforming the economy.” Economy of the Crimea, no. 1 (42), 2013, pp. 363-367.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-26