СУЧАСНІ ТЕОРІЇ ЛІДЕРСТВА В ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • А. Л. Грібович ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.14.46-52

Ключові слова:

менеджмент, лідер, теорії лідерства, освітнє лідерство, заклад вищої освіти

Анотація

В умовах інформаційного суспільства крім інформації важливим є людський капітал. Тому на розвиток сучасної економіки впливає ефективність освітньої галузі. У результаті висуваються підвищені вимоги особливо до вищої освіти, її ефективної організації та управління. В управлінні людськими ресурсами важливе місце посідає інститут лідерства. З цією метою систематизовано сучасні трансформації теорій лідерства. Здійснено їх проекцію на освітню галузь. Запропонована класифікація лідерів у закладах вищої освіти.

Біографія автора

А. Л. Грібович , ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра управління та бізнес-адміністрування вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018

магістрантка

Посилання

1. Adizes, І. Ideal leader: why you can not become and what to do about it: a new management paradigm, Vyd. dim «Kyyevo-Mohylyanska akademiya», 2006.
2. Blanchar, K. Leadership: to the Summit of Success, Piter, 2008.
3. Bolden, Richard, Petrov, Georgy, and Jonathan Gos. “Tensions in higher education leadership: towards a multi-level model of leadership practice”. Paper presented at the Annual Conference of the Society for Research into Higher Education (SRHE) December 2007.
4. Eacott Scott. Educational Leadership Relationally. Sense publishers Rotterdam- Boston - Taipei, 2015.
5. “On Higher Education. Law of Ukraine vid 09.04.2015.” The Verkhovna Rada of Ukraine, zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. Accessed 2 Mar. 2018.
6. Kalashnikova, S. A. Educational paradigm of professionalization of management on the basis of leadership, Kyivsky un-t imeni Borysa Hrinchenka, 2010.
7. Kalashnikova, S., and K. Zhdanova. “Management in Higher Education: Essence, Measurements, Trends.” Vyshcha osvita Ukrayiny, no. 3 (add. 2), 2013, pp.69-74.
8. Karamushka, L. M. Psychology of management of institutions of secondary education: monohraphiya, Nika-Center, 2000.
9. Karamushka, L.M., and O.A. Fil. Formation of a competitive management team (based on the work of educational organizations), INKOS, 2007.
10. Karamushka, L.M., and T.N. Felkel “Leadership in the organization: analysis of the main approaches and the importance of their application in organizations of the higher education.” Problemy suchasnoyi psykholohiyi, no. 2, 2013, pp. 52-60.
11. Kennie, T. “Academic leadership: Dimensions and dynamics.” ENGAGE: no.21, 2010. University of Bristol, www.bristol.ac.uk/media-library/sites/staffdevelopment/ documents/AcademicLeadership_Dimension&Dynamics.pdf Accessed 2 Mar. 2018.
12. Collins, J. From Good to Great, Stockholm School of Economics in St. Petersburg, 2002.
13. Kritsonis, V.A. “Psychology of leadership in educational institutions”. Leadership. Psychological problems in business: Based on American research, Izdatel'skiy tsentr «Feniks», 1997, pp.155-164.
14. Cuban, L. The Manageria l Imperative and the Practice of Leaders hip in Schools, State University of New York Press, 1988.
15. Lyniov, K.O. “Leadership in the context of the evolution of approaches to understanding the phenomenon in education.” Scientific Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”, no. 8 (4), 2016, pp. 29-34.
16. McNay, I., and Jill. Jameson. Ultimate FE Leadership and Management Handbook, Continuum International Publishing Group Ltd., 2007.
17. Northouse, P. G. Leadership: Theory and Practice. 7th ed. Western Michigan University, 2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-26

Номер

Розділ

Розвиток людського капіталу