МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ

Автор(и)

  • Т.М. Мигович ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра фінансів, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018,

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.15.160-166

Ключові слова:

сталий розвиток, місцеве самоврядування, децентралізація, місцеві фінанси, гранти регіонального розвитку

Анотація

У статті розкрито сутність поняття “сталий розвиток”, який передбачає інтегрування цілей високої якості життя, здоров’я та добробуту з соціальною справедливістю та дозволяє задовольняти потреби нинішнього покоління, не завдаючи при цьому шкоди можливостям у майбутньому. Визначено вплив процесу децентралізації на можливість місцевого самоврядування забезпечити якісне надання послуг населенню. Відзначено успіхи децентралізації та прогрес у формуванні спроможних окремих територій. Позитивним моментом децентралізації виділено формування локальної ідентичності громади, яка забезпечує раціональне використання наявних ресурсів і підвищує активність локальних спільнот. Сформульовано ряд проблем, що виникають у процесі впровадження реформи перерозподілу рівнів влади та ресурсного забезпечення, а саме надмірна децентралізація фінансової системи ускладнює реалізацію державою такої функції як стабілізація та перерозподіл доходів. Відзначено, що цілісне бачення очікуваних змін від реформи децентралізації було закладене у Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Автором відображено роль місцевого самоврядування в забезпеченні сталого розвитку країни. Виокремлено складові місцевих фінансів як основи самодостатності територій. Регулювання розвитку регіонів в Україні здійснюється за допомогою низки інструментів, які упродовж часу свого використання демонструють різний ступінь й результативність. З'ясовано актуальність використання грантів як джерела забезпечення ефективного функціонування місцевого самоврядування. Виокремлено кілька грантових програм ЄС, які фінансують проекти регіонального розвитку, зокрема, в галузі транспорту, для надання допомоги соціальним та економічним перетворенням, розвитку освіти та інновацій.

Посилання

1. The Agenda for the 2nd Century Agenda, Intelsfera, 2000. 2. “ISO 26000: 2010 Guidance on social responsibility.” ISO, isotc.iso.org. Accessed 03 Oct.2019. 3. “Europe 2020. European Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth.” European Commission, ec.europa.eu/research/era/docs/en/investing-in-researcheuropean-commission-europe-2020-2010.pdf. Accessed 03 Oct.2019. 4. Zhalilo, Ya. , et al. Decentralization of power: agenda for the medium term. Analytical report. National Institute for Strategic Studies, 2019. 5. “On Approving the Concept of Reforming Local Self-Government and Territorial Organization of Government in Ukraine. Order of Cabinet of Ministers of Ukraine on 01.04.2014 № 333-р. ” Verkhovna Rada of Ukraine, zakon4.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%d1%80?nreg=333-2014-%f0&find= 1 & text. Accessed 03 Oct.2019. 6. Administrative-territorial structure of Ukraine: methodological foundations and practice of reforming: monograph, ed. V.S. Kravtsiv, Institute of Regional Studies of NAS of Ukraine, 2016. 7. Kirilenko, Olga , et al. Municipal Finance, Aston, 2015. 8. Vrublevskyi, O. “How to Attract Grants for Community Development.” Decentralization, decentralization.gov.ua/news/10564. Accessed 03 Oct.2019. 9. Primostka, O. “Financial mechanisms in the implementation of EU regional policy.” Bulletin of the International Humanities University, no.1, 2016, pp. 4-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04