СТРАТЕГІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ НАПРЯМ ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • В.В. Кузяк Національний університет “Львівська політехніка”, Інститут економіки та менеджменту, кафедра маркетингу та логістики, Митрополія Андрея, 5, Львів, 79013
  • У.І. Моторнюк Національний університет “Львівська політехніка”, Інститут економіки та менеджменту, кафедра зовнішньоекономічної та митної діяльності, Митрополія Андрея, 5, Львів, 79013,
  • Н.Р. Стасюк Національний університет “Львівська політехніка”, Інститут економіки та менеджменту, кафедра зовнішньоекономічної та митної діяльності, Митрополія Андрея, 5, Львів, 79013,

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.15.80-86

Ключові слова:

якість обслуговування клієнта, стратегія обслуговування клієнтів, конкурентоспроможність, стратегія конкурентних переваг підприємства

Анотація

Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико-методичних підходів до розуміння ролі та значення стратегії обслуговування клієнтів промислового підприємства у здобутті ними тривалих конкурентних переваг. Стаття присвячена дослідженню та актуалізації стратегії обслуговування клієнтів промислового підприємства у контексті реалізації концепції стратегічного управління. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення.
Актуалізовано стратегію обслуговування клієнтів промислового підприємства у контексті реалізації концепції стратегічного управління. Ідентифіковано бар’єри входу в ринок, що створюються виробниками із високим рівнем обслуговування клієнтів, основними бар’єрами входу є використання схем оплати, які створюють сильну залежність між клієнтом і постачальником, налагодження широкої мережі закладів сервісу, які розташовані по місцю діяльності клієнтів, укладання контрактів на надання довготривалих постійних послуг, створення іміджу компетентності щодо надання послуг. Досліджено риси, що характеризують обслуговування клієнта з високою якістю. Ідентифіковано взаємозв’язок між стратегією конкурентних переваг підприємства і стратегією обслуговування клієнтів.
У статті обґрунтовано, що обслуговування стає каталізатором встановлення партнерських відносин між клієнтом та постачальником та досягнення високого рівня лояльності з боку споживачів. Важливим напрямом досягнення конкурентної переваги промислового підприємства є розроблення політики обслуговування клієнта. Запропоновані заходи для мотивування працівників до якісного обслуговування клієнтів дають змогу сформувати та підтримувати корпоративну культуру, орієнтовану на власних клієнтів. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці промислових підприємств.

Посилання

1. Ansoff, I. New corporative strategy, PiterKom, 1999.
2. Lambert, D. M., and J.R. Stock. Strategic Logistics Management, 3th еd., Irwin, 1993.
3. Porter, M. Competitive strategy. Methodology of the analysis of branches and competitors, Business Books, 2005.
4. Krykanskyi, Ye.V., and N.I. Chukhrai. Industrial marketing: manual, Published by Lviv National Polytechnic University, 2004.
5. Chukhrai, N.I.. Logistic service: manu, Published by Lviv National Polytechnic University, 2006.
6. Hryhorak, M.Yu., and O.V. Karpun. Logistic service: manual, Published by National Aviation University, 2010.
7. Zozuliov, O.V., and M. Levchenko. “Formation of omnichannal companie`s marketing strategy.” Economic bulletin of National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnical Institute”, 2016.
8. Bujak, A. Innovations and changes in the logistics tasks implementations, Studia Ekonomiczna, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012.
9. Hryhorak, M. Yu. “Analysis of business models and strategies of innovative development logistics service providers.” Technology audit and production reserves, 2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04