Соціальна підтримка особистості жінок в умовах динамічної соціотехнічної системи

Array

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/ps.12.1.89-95

Ключові слова:

cоціотехнічна система, комп’ютеризована діяльність, дисплейні відеоряди, користувачі, готовність

Анотація

Мета дослідження полягає у тому, щоб виявити психологічні складові агресивної поведінки
молоді в Інтернет спілкуванні. Методи. У дослідженні застосовано методи спостереження, бесіда,
анкетування, методи аналізу документів та експертних оцінок, стандартизовані та проєктивні методи
дослідження, за допомогою яких розкрито особливості спостереження, анкетування, комп’ютерного
поліграфного обстеження, моделювання; констатувальний та формувальний експерименти, діагностики
показників і форм агресії агресивної поведінки особистості в Інтернет спілкуванні. Результати. Визначено
систему соціально-психологічних чинників агресивної поведінки молоді в кіберпросторі: предиспозиційні
особистісні чинники агресивної поведінки молоді в Інтернет спілкуванні (когнітивних особливостей особистості, дисоціативних уявлень, соліпсичних інтроекцій); предиспозиційні чинники віртуального середовища кіберпростору (анонімності, невидимості, самоорганізації, асинхронності, рівності, безтілесності, насильства
в мультимедійному контенті кіберпростору, скінченної множини форм агресивної поведінки в кіберпросторі,
інтернет-культури віртуальних молодіжних спільнот); ситуативні чинники, що відображають об’єктивну
складову віртуальної соціальної ситуації (ролей, типу віртуального середовища, засобів інтерактивної віртуальної взаємодії, аверсивної події); ситуативні чинники агресивної поведінки молоді, що відображають суб’єктивну складову віртуальної соціальної ситуації (суб’єктивної інтерпретації віртуальної соціальної ситуації,
цілей агресивної поведінки, правил і норм, емоційного сприйняття віртуальної соціальної ситуації). На підставі
досліджень соціально-психологічних чинників агресивної поведінки молоді, системної ментальної репрезентації
мережі Інтернет розроблено системну загальну модель агресії, яка орієнтована на людину як у віртуальній,
так і реальній ситуаціях, та засоби соціально-психологічної редукції кіберагресії та запобігання їй.

Біографії авторів

Олексій Шевяков, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ

доктор психологічних наук, професор,
професор кафедри психології та педагогіки

Ірина Бурлакова, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ

докторка психологічних наук, професорка,
професорка кафедри психології та педагогіки

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-28

Номер

Розділ

Статті