ПРИРОДНИЧО-НАУКОВА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І СПОРТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.33.78-84

Ключові слова:

майбутні фахівці з фізичного виховання і спорту, природничо-наукова підготовка, технології змішаного навчання

Анотація

Мета. Розглянути особливості та переваги реалізації природничо-наукової підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту з використанням технологій змішаного навчання. Методи. У дослідженні використовувалися методи теоретичного та емпіричного дослідження: аналізу, синтезу та узагальнення результатів авторського досвіду ефективного використання технологій змішаного навчання дисциплін природничо-наукового напрямку підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту на базі кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка. Результати. обґрунтовують необхідність створення науково-методичного центру або лабораторії технологій змішаного навчання на базі кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту. Основними напрямками діяльності такого центру або лабораторії визначено: забезпечення інтеграції технологій змішаного навчання в освітній процес факультетів фізичного виховання з метою підвищення його якості та ефективності; забезпечення консультаційно-методичної підтримки науково-педагогічних працівників та проведення відповідних заходів щодо підвищення їх рівня знань, умінь та навиків з питань практичної реалізації змішаного навчання на всіх етапах; забезпечення організаційно-методичної підтримки зі створення та систематичного оновлення електронної інформаційної системи відкритого доступу навчальнометодичного забезпечення організації змішаного навчання природничо-наукових дисциплін; розробка та наукове обґрунтування теоретичних і методичних засад ефективного використання технологій змішаного навчання в освітньому процесі; пошук та дослідження нових шляхів і програмно-технічних рішень підвищення ефективності змішаного навчання (створення та використання освітнього контенту, забезпечення ефективної взаємодії між його учасниками); моніторинг дотримання нормативних вимог щодо створення навчально-методичного забезпечення та організації змішаного навчання, а також проведення експертної оцінки якості цього процесу на всіх його етапах. Висновок. Доведено необхідність створення науково-методичного центру або лабораторії технологій змішаного навчання на базі кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту, що допоможе забезпечити якість природничо-наукової підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту в умовах реформування вищої освіти України

Посилання

1. Бузько ВЛ. Змішане навчання фізики в загальноосвітній школі в умовах комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського Національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. [Інтернет]. 2016 [цитовано 2019 лют. 24]; (Вип. 22, Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей): 72-4. Доступно з: http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/download/ 94588/90221.
2. Дзіман ГМ. Моделювання змішаного навчання майбутніх інженерів-біотехнологів академічного письма англійською мовою. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. [Інтернет]. 2016 [цитовано 2019 лют. 24]; (141): 58-62. Доступно з: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2016_141_16.
3. Коткова ВВ. Реалізація курсу змішаного навчання майбутніх учителів початкових класів . Інформаційні технології і засоби навчання. [Інтернет]. 2017. [цитовано 2019 лют. 25]; 60(4): 312-23. Доступно з: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_60_4_27.
4. Білецька Г. Обґрунтування концепції природничо-наукової освіти майбутніх екологів. Педагогіка і психологія професійної освіти [Інтернет]. 2014 [цитовано 2019 Лют. 25]; 1: 37-46. Доступно з: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_5.
5. Фастівець А, Хоменко П. Природничо-наукова підготовка майбутнього фахівця фізичної реабілітації як педагогічна проблема. Витоки педагогічної майстерності. [Інтернет]. 2016 [цитовано 2019 лют. 25]; (18): 362-6 Доступно з: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7745/1/Fastivets.pdf.
6. Статут Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г.Шевченка [Інтернет]. 2018 [цитовано 2019 лют. 27]. 33 c. Доступно з: https://drive.google.com/file/d/1oA5aM7ijvQqUCXCH8igh NqykWQY_v97W/view.
7. Стратегії розвитку Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка на 2016-2021 роки [Інтернет]. 2016 [цитовано 2019 лют. 27]. 19 c. Доступно з: https://drive.google. com/file/d/0ByJ_WEFXldX_Wjc2aFFsZ09idW8/view.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-03

Номер

Розділ

Articles