ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Н. Москаленко Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту
  • А. Полякова Придніпровська державна ака- демія фізичної культури і спорту
  • Г. Торбанюк Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту https://orcid.org/0000-0003-3429-7490

Ключові слова:

інтегрований урок фізичної культури, початкова школа, організаційно-методичні засади, рухова діяльність

Анотація

Одним із сучасних підходів удосконалення системи освіти в початковій школі є інтеграція на-
вчання, яке ґрунтується на комплексному підході і реалізується як у межах окремого навчального
предмета, так і між різними навчальними дисциплінами. Тому перед фізичним вихованням висуваються
нові завдання, які потребують наукового обґрунтування змісту освіти та створення особливого сере-
довища й відповідної діяльності, в якій дитина могла б себе реалізувати.

Потребує наукового обґрунтування інтегроване навчання у фізичному вихованні, яке ґрунтується
на комплексному підході, і передбачає сукупність послідовних та взаємозв’язаних дій учителя і учня, які
спрямовані на формування цілісної картини світу.
Мета дослідження – визначити організаційно-методичні засади реалізації інтегрованого навчан-
ня на уроках фізичної культури у початковій школі.
До організаційно-методичних засад впровадження інтегрованого навчання на уроках фізичної куль-
тури віднесено: розробка змісту інтегрованих уроків, які спрямовані на формування і розвиток особис-
тості дитини, є завершеними, зміст повинен бути пов’язаний з попереднім і наступними заняттями;
створення умов для виховання механізмів самореалізації, самовиховання; раціональне планування систему
власних дій організаційно-методичного характеру – підготовка інвентаря і обладнання, підбір методів
організації, визначення фізичного навантаження, оцінку результатів діяльності, акцентуючи увагу на
позитивних якостях та досягненнях учнів, на задоволенні їх потреби в самоствердженні та спілкуванні.
Анкетування вчителів свідчить, що більшість вчителів 66,8% відзначають, що інтегровані уроки
фізичної культури сприяють формуванню інтересу і зацікавленості дітей до занять фізичною культу-
рою і спортом, 41,8% вказують на можливість для формування образного мислення, яке сприяє оволо-
дінню уявленнями, що відтворюють істотні закономірності явищ, які належать до різних сфер діяль-
ності. 71,3% відмічають, що підвищується рівень засвоєння наукових знань. Треба відзначити, що
більшість опитаних 76,3% відзначили, що застосування інтегрованих уроків фізичної культури сприяє
покращення якості навчально виховного процесу.
Ключові слова: інтегрований урок фізичної культури, початкова школа, організаційно-методичні
засади, рухова діяльність.

Посилання

1. Боднар І. Інтегративне фізичне виховання школярів спеціальної медичної групи. Молода спортивна
наука України. 2015; 19(2): 21-29.
2. Кругляк О. Реалізація між предметних зв’язків вчителями фізичної культури та початкових класів у
процесі фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку. Молода спортивна наука України.
2004;1:35-39
3. Максимова ВН, Межпредметные святи в учебно-воспитательном процессе современной школы.
Москва: Просвещение; 1987: 42-47; 52-61.
4. Москаленко Н, Алфьоров О. Організаційно-методичні аспекти сучасного уроку фізичної культури.
Спортивний вісник Придніпров’я. 2016; 1: 196-200.
5. Москаленко НВ, Лаврова ЛВ, Савченко ВА, Гут ЛМ. Пригоди Фізкультуркіна. Дніпро : Україна;
2018. 48 с.
6. Подласый ИП. Педагогика начальной школы. Москва: Владос; 2001: 232-234.
7. Бабік НМ, редактор. Нова українська школа. Київ: Літера ЛТД; 2018. 160 с.
8. Товкало М, редактор. Нова українська школа. Львів; 2016. 64 с.
9. Москаленко НВ. Фізичне виховання молодших школярів. Дніпропетровськ : Іновація; 2010. 344 с.
10. Яцків ОМ. Інтегроване навчання як засіб підвищення ефективності сучасного уроку. URL:
https://vseosvita.ua/library/tezi-integrovane-navcanna-ak-zasib-pidvisenna-efektivnosti-sucasnogo-uroku-
21131.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Articles