ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ: АНАЛІЗ ТРЕНДІВ ТА ВИКЛИКІВ

Автор(и)

  • І.І. Білик Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.: +38 (032) 258-26-25 https://orcid.org/0000-0002-2513-078X
  • В.С. Колісник Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.: +38 (032) 258-26-25 https://orcid.org/0009-0009-1208-222X

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.19.143-152

Ключові слова:

соціальні медіа, поведінка споживачів, соціальний медіа маркетинг, тренди соціальних медіа, виклики соціального медіа маркетингу

Анотація

Стаття розглядає важливі аспекти використання соціальних медіа в сучасному світі. Заснована на статистиці щодо кількості споживачів в соціальних мережах по всьому світу, стаття висвітлює основні причини, які спонукають користувачів до використання соціальних медіа. Незважаючи на те, що зі слів покоління Z та міленіалів, головною причиною їх присутності на таких платформах є проведення свого вільного часу, статистика говорить про інше – насправді соціальні мережі більшою мірою використовуються для дослідження товарів та послуг. Окрім цього, стаття аналізує тренди у сфері соціальних медіа на 2023 рік. Зокрема, розглядається впливовий маркетинг як один з головних трендів, що впливає на споживачів через використання впливових осіб, або так званих інфлюенсерів, у рекламних кампаніях. Існують дослідження, які показують, що їх рекомендації є одним із найважливіших факторів для споживачів при прийнятті рішення про покупку того чи іншого товару. Також зазначається роль штучного інтелекту в контексті соціальних медіа, адже завдяки ШІ можна здійснити аналіз великих обсягів даних про споживачів, включаючи їх профіль, демографічні дані, інтереси, поведінку в мережі, а також покращити персоналізацію контенту та реклами на основі цієї інформації. Ще один тренд, описаний у статті, є зростання популярності короткого відеоконтенту. Завдяки швидкому розвитку технологій та зростанню доступу до мобільного Інтернету, короткі відео стали надзвичайно популярними серед користувачів соціальних мереж. Окрім трендів, стаття вказує на п'ять викликів, з якими стикаються бренди при використанні соціальних медіа. Вони включають:  визначення найефективніших платформ для просування бренду, оскільки різні люди використовують різні соціальні мережі, залежно їх віку та потреб; створення привабливого контенту, яких може займати багато часу та ресурсів;  пошук ідей для нового контенту, адже соціальні платформи наразі вже переповнені різноманітними матеріалами; вимірювання рентабельності інвестицій, зважаючи на те, що цілі, які переслідують підприємства в соціальних мережах доволі абстрактні, досить складно оцінити успішність діяльності; створення контенту, який генерує лідів, за словами маркетологів є найбільшим їх викликом. Ця стаття є цінним джерелом інформації для маркетологів, бізнес-власників та фахівців з соціальних медіа, які бажають розуміти вплив соціальних медіа на поведінку споживачів, а також бути в курсі трендів та викликів в цій сфері на 2023 рік.

Біографії авторів

І.І. Білик , Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.: +38 (032) 258-26-25

кандидат економічних наук, доцент

В.С. Колісник , Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.: +38 (032) 258-26-25

студентка кафедри маркетингу і логістики

Посилання

1. Nesolona, L. O. “Social networks in human life.” Repository of Kharkiv National Medical University, surl.li/gxhto Аccessed 4Mar.2023.
2. Bochko, О., Kuziak, V., and B.. Aleksandraviciute. “Іnvestigation of the global social networking market.” The actual problems of regional economy development, journals.pnu.edu.ua/index.php/aprde/article/view/4524/5026. Аccessed 4Mar.2023.
3. Bochko, О., and V. Kohut, The dynamics of social network user change during the pandemic: a behavioral study. Economy and State, www.economy.in.ua/?op=1&z=5049&i=5. Аccessed 4Mar.2023.
4. “How social media influence consumer behavior.” Clootrack, www.clootrack.com/knowledge_base/how-does-social-media-influence-consumer-behavior. Аccessed 4Mar.2023.
5. “Global statistics of social networks”. DaraReportal, datareportal.com/social-media-users. Аccessed 4Mar.2023.
6. Beer Chris. “Interaction of social browsers with brands.” Gwi, blog.gwi.com/chart-of-the-day/social-browsers-brand/. Аccessed 21Feb. 2023.
7. Kowalewicz, Rebecca. “How social media influences consumer purchases.” Forbes, www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2022/04/28/how-social-media-impacts-consumer-buying/?sh=71854832337d. Аccessed 2Mar. 2023.
8. “14 statistics proving the impact of social media content on consumer purchasing behavior.” Nosto Solutions, www.nosto.com/blog/how-does-social-media-influence-customer-behavior/. Аccessed 17Feb. 2023.
9. “The impact of social media on consumer behavior across generations.” THE3RDEYE, www.the3rdeye.com/social-medias-impact-on-consumer-behavior-per-generation/. Аccessed 1Mar.2023.
10. Santora, Jacinda. “Key influencer marketing statistics that will shape your strategy in 2023.” Influencermarketinghub, influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics// Аccessed 1Mar.2023.
11. Bushak, Lecia. “Bayer's "Teach Me to Taste TikTok" advertising campaign targets older audiences.” PRWeek, surl.li/gjlmt. Аccessed 15Feb. 2023.
12. Geyser, Werner. “The five biggest challenges for social media marketing.” Influencermarketinghub, influencermarketinghub.com/social-media-marketing-challenges/. Аccessed 5Mar.2023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06