СУТНІСТЬ І ПРІОРИТЕТНІСТЬ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • А.О. Бондар Державний торговельно-економічний університет, Міністерства освіти і науки України, кафедра світової економіки, вул. Кіото, 21, м. Київ, 02156, Україна, тел.: +380636300141, https://orcid.org/0009-0008-2837-5206

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.19.96-108

Ключові слова:

цифрові технології, цифрова трансформація, міжнародний бізнес, цифровізація, бізнес-процеси, суб’єкт міжнародного бізнесу, діджиталізація, елементи цифровізації

Анотація

Встановлено, що в умовах сьогодення низка вітчизняних підприємців шукають рішення відносно відновлення власного бізнесу, а також унеможливлення ризиків, що виникають в ході 4 промислової революції. За підсумками інформаційних агентств до 2030 року можуть зникнути близько чверті наявних робочих місць. При цьому найбільш вразливими спеціальностями є ті, що можуть бути замінені цифровим штучним інтелектом, та роботизацією. Додатково актуальності набуває також модель циркулярної економіки, а саме відновлення ресурсів, переходу на різноманітні чисті джерела енергії, переробки відходів, та поліпшення систем медицини, що стало досить актуальним в період загострення пандемії COVID-19. Також значним чином факт збройної агресії РФ проти України вплинув на світове економічне середовище, через перерозподіл сфери впливу країн в різних галузях.

Щодня в міжнародному бізнес-середовищі використовується достатня кількість програм, засобів автоматизації, інструментів комунікацій, сервісних засобів, які оптимізують роботу суб’єктів господарювання в різних секторах економіки. Лідерами в сегменті цифрової трансформації є: США, Китай, Ізраїль, Японія, Канада, Австралія, Об’єднані Арабські Емірати. В кожного «цифрового лідера» міжнародного ринку є власні методи, концепції і «digital-стратегії» по цифровій трансформації, що є актуальними і для вітчизняного сектору.

Метою статті полягає в досліджені сутності і пріоритетності цифрової трансформації для міжнародного бізнесу. Для досягнення поставленої мети у статті використано: теоретико-методологічні положення цифрової економіки, міжнародних економічних відносин, реінжинірингу, та цифрового управління пов’язані із сформованою проблематикою дослідження. Інформаційною основою виконання дисертаційного дослідження є міжнародні нормативні і законодавчі акти, науково-дослідні практики, монографії, публікації, аналітичні звітності.

У статті досліджено  пріоритетність цифрової трансформації для міжнародного бізнесу. В основі дослідження покладено узагальнення сутності і змісту поняття «цифрова трансформація», досліджено структуру процесів цифровізації міжнародних економічних відносин, наведено схематичні процеси, що відбуваються під час цифрової трансформації.

Науковою новизною дослідження виступає оновлення наявних теоретичних і методичних положеннь по цифровій трансформації міжнародного бізнесу, а також структуризація пріоритетів під час цифрової трансформації.

Результати наукового процесу можуть бути застосовані для апробації міжнародного досвіду цифрової трансформації бізнес-середовища, для вітчизняних суб’єктів міжнародного бізнесу.

 

Біографія автора

А.О. Бондар, Державний торговельно-економічний університет, Міністерства освіти і науки України, кафедра світової економіки, вул. Кіото, 21, м. Київ, 02156, Україна, тел.: +380636300141,

спірант

Посилання

1. Artemieva, I.O. “Challenges and opportunities of digital transformation of the economy.” Economy and management, no. 4, 2019, pp. 66-73.
2. Grishnova, O.A., and O.S. Zaichko. “The latest technologies in the personnel economy: new opportunities and new challenges.” Herald of economic science of Ukraine, no. 2 (31), 2016, pp. 52-57.
3. Hudz, O.E. “Digital economy: changing values and guidelines of enterprise management.” Economics. Management. Business, no. 2, 2018, pp. 4-12.
4. Ivanov, M.M. “Development of marketing systems in the modern digital economy.” Digital economy, 2018, pp.141-143.
5. Karcheva, G.T., Ogorodnya, D.V., and V.A. Openko. “The digital economy and its impact on the development of the national and international economy.” Financial space, no. 3 (27), 2017, pp.13-21.
6. Kim, C.V., and R. Mauborn. Blue ocean strategy. How to create a cloudless market space and get rid of competition. Kharkiv, Club of family leisure, 2018.
7. Kireev, D.B. “The development of the digital economy as an element of the social development strategy in Ukraine.” Scientific notes of TNU named after V.I. Vernadskyi. Series: Public administration, vol. 30 (69), no. 1, 2019, pp. 38-44.
8. Klymenko, I.S. “The influence of the digital economy on the economic development of the world.” Scientific journal, no. 7, 2018, pp. 133-139.
9. Lisova, R.M. “The impact of digitalization on business models: stages and tools of digital transformation.” Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, no. 24, 2019, pp. 114-118.
10. Lyubokhinets, L.S. “Implementation of the digital transformation strategy in the modern business environment.” Imperatives of development of civil society in promoting national competitiveness: 1st international research and practice conference (Batumi, Georgia, 13th -14th December 2018). Batumi,2018, pp. 41-44.
11. Matveychuk, L.O. “Digital economy: theoretical aspects.” Economic Sciences, no. 4, 2018, pp. 116-127.
12. Mykhailova, K.V., and N.M. Matveeva. “Digital transformation and its impact on business and business environment.” International Scientific Journal "Internauka", 2019, pp. 1-17.
13. Orekhova, T.V., and , Ya.S. Tertychny. “Drivers of transformations of international production systems in conditions of digitalization of the global economy.” Economy and management organization, no. 3, 2017, pp. 29-38.
14. Pucenteilo, P.R., and O.O. Humenyuk. “Digital economy as the newest vector of traditional economy reconstruction.” Innovative economy, no. 6, 2018, pp. 131-143.
15. Sichkarenko, K.O. “Digitization as a factor of changes in international economic relations.” Pryazovsky Economic Bulletin, no. 3, 2018, pp. 30–34.
16. Digitalization of international economic development. Kyiv, KNEU, 2020, pp. 181-189.
17. Ivanov, M.M. “Development of marketing systems in the modern digital economy.” Digital economy, 2018, pp. 141-143.
18. Savytska, N.L. “Marketing in social networks: strategies and tools in the B2C market.” Marketing and digital technologies, no. 1, 2017, pp. 20–33.
19. Shalmo, D., Christopher, A. Williams, and Luke Boardman. “Digital ttansformation of bussines models – best practice, enablers and roadmap.” International Journal of Innovation Management, vol. 21(08), 2017, pp. 1–17, www.worldscientific.com/doi/pdf/10.1142/S136391961740014X Accessed 07 Feb.2023.
20. BMWi. Industrie 4.0 und Digitale Wirtschaft – Impulse für Wachstum, Beschäftigung und Innovation, Berlin, Bundesministerium für Wirtschaft und Energie, 2015.
21. Boueé, C., and S. Schaible. “Die Digitale Transformation der Industrie. Studie: Roland Berger und BDI, 2015.” Researchgate, www.researchgate.net/publication/315857925_Die_digitale_Transformation_von _Geschaftsmodellen_gestalten (Date accessed: 27 Feb.2023).
22. Brennen, S. “Digitalization and Digitization.” Culturedigitally, culturedigitally.org. Harnessing the Digital Economy for Developing Countries.
23. Ochs, T., and U. A. Riemann. IT Strategy Follows Digitalization. Encyclopedia of Information Science and Technology, 5rth ed. Hershey, PA, IGI Global, 2018.
24. Dahlman, C., and S, Mealy. Wermelinger M. Harnessing the Digital Economy for Developing Countries. Paris, OECD, 2016.
25. Sichkarenko, K. O. “Digitization as a factor of changes in international economic relations.” Pryazovsky economic bulletin, no. 3, 2018, pp. 30-34.
26. Ilchuk, V.P., Parubets, O.M., and D.O. Sugonyako. “Innovative approaches to the development of the cyber insurance market in Ukraine.” Efficient economy, 2018, no.5, www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2018/5.pdf. Accessed 02 Feb.2023.
27. Nechiporuk, L.V. “Innovations in the market of insurance services in the conditions of the network economy.” Wspolczesne trends w gospodarce i sektorze publicznym: monograph. Opole, The Academy of Management and Administration in Opole, 2016, pp. 165-174.
28. Solis, Brian. “The 2017 State of Digital Transformation.”Prophet, www.prophet.com/wp-content/uploads/2018/04/Altimeter-_-2017-State-ofDT.pdf. Accessed: 11.Jan.2023).
29. Erastov, V.I. Internet insurance on the market of insurance services of Ukraine. Dissertation. Kyiv, Kyiv. national University named after Taras Shevchenko, 2018, scc.univ.kiev.ua/upload/iblock/3d8/dis_Erastov%20V.I. .pdf Accessed: 27 Feb.2023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Номер

Розділ

Міжнародні економічні відносини