ДІДЖИТАЛІЗАЦИЯ ЯК ОСНОВНИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ

Автор(и)

  • І. М. Кирилюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300 https://orcid.org/0000-0001-9814-195X
  • Л. М. Нещадим Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300 https://orcid.org/0000-0002-9555-0544
  • А. Г. Благополучна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300 https://orcid.org/0000-0001-5897-0120

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.18.217-231

Ключові слова:

діджиталізація, цифрові технології, електронна комерція, індустрія гостинності, інновації, інформаційні технологічні комунікації, туризм

Анотація

Мета статті полягає у виявленні особливостей та способів впровадження й використання елементів цифровізації задля підвищення ефективної діяльності підприємств індустрії гостинності в конкурентному середовищі.

Під час дослідження були використані діалектичний та абстрактно-логічний методи, методи системного підходу, порівняння, спостереження, аналізу, синтезу, індукції, дедукції та ін.

У статті досліджено значення й роль діджиталізації в сучасних умовах розвитку інформаційного суспільства, яке формує цифрову, віртуальну реальність зі специфічними соціальними, культурними, споживчими практиками. Доведено, що використання інноваційних процесів та впровадження цифровізаційних елементів в діяльність суб’єктів індустрії гостинності в значній мірі сприяють підвищенню її ефективності та задоволенню вимог споживачів у умовах сучасних викликів.

Охарактеризовано сукупність обставин, що вказують на необхідність використання інтернет-технологій для успішного просування послуг індустрії гостинності на ринку. Проаналізовано позитивний та негативний вплив процесів цифровізації на розвиток індустрії гостинності, діяльність якої спрямована на задоволення різноманітних як індивідуальних, так і колективних потреб споживачів. Доведено, що в сучасних умовах мережа інтернет є важливим інструментом для успішного розвитку бізнесу, оскільки прослідковуються чіткі тенденції зростання кількості користувачів та частки інтернет-торгівлі в загальному обсязі світової торгівлі. Обґрунтовано, що цифровізація процесів організації діяльності об’єктів, управління та обслуговування споживачів послуг індустрії гостинності сприятиме формуванню єдиного інформаційного простору й підвищенню конкурентоспроможності галузі. Результати дослідження засвідчили, що переборення наявних негативних тенденцій у індустрії гостинності, які сформувалися під впливом деструктивних чинників, стане можливим за умов активного використання інновацій, серед яких особлива увага має бути приділена цифровим технологіям та інформаційному позиціонуванню індустрії гостинності в віртуальному просторі.

 

Біографії авторів

І. М. Кирилюк , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Л. М. Нещадим , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

А. Г. Благополучна , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Міністерство освіти і науки України, кафедра технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, вул. Садова, 2, м. Умань, 20300

викладач-стажист кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Посилання

1. Abakumenko, O., Derkach, A., and M. Kornyeyeva. “Digitalization of the banking sector of Ukraine.” Financial research, 2016, no.1(1), 2016, рр. 9-75, fr.stu.cn.ua/tmppdf/20.pdf. Accessed 18 March 2022.
2. Artemenko, O. I., Pasichnyk, V. V., and V. V.Yehorova. “Information technologies in the field of tourism. Analysis of applications and research results.” Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”. Series: Information systems and networks, 2015, рр. 3–22.
3. Grybinenko, O. “Digitalization of the economy in a new paradigm of digital transformation.” International relations, Economic Sciences Series, no. 16, 2018, рр. 35-37, journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n-/article/view/3523. Accessed 18 March 2022.
4. Hudz, O., Fediunin, S., and V.Shcherbyna. “Digitalization as a competitive advantage of enterprises.” Economy. Management. Business, no. 3 (29), 2019, рр.18–24. doi.org/10.31673/2415-8089.2019.031824.
5. Hurenko, A., and O. Hashutina. “Directions of development of management systems in the conditions of digitalization of business in Ukraine.” Economy and society, no. 19, 2018, рр. 739–745.
6. Kyryliuk, I. M. “The use of modern information technologies in the tourism industry.” Innovative development of tourism and hospitality industry: problems and prospects: edited by Povorozniuk І, Uman, Vizavi, 2022, рр. 28–44.
7. Kyryliuk, I. M. “Virtualization as an innovative direction of tourism.” Ukraine in world globalization processes: culture, economy, society, vol. 2, 2022, рр. 111–114.
8. Kyryliuk, I. M. “Gamification as a modern tool for tourism development.” Ukraine in the globalization processes: culture, economy, society, 2020, рр. 93–96.
9. Korol, S., and Ye.Polovyk. “Digitalization of the economy as a factor in professional development.” Modern Economics, no. 18, 2019, рр. 67–73, 217.77.213.157:8080/jspui/bitstream/123456789/6619/1/korol.pdf. Accessed 20 March 2022.
10. Ligonenko, L., Khripko, A., and A. Domansky. “Content and mechanism of formation of digitalization strategy in business organizations.” International Scientific Journal “Internauka”, Economic sciences, no. 22 (62), 2018, рр. 21–24.
11. Marusei, T. “Digitalization of the tourist sector as a tool of development in modern conditions.” Efficient economy, no. 8, 2020. doi.org/10.32702/2307-2105-2020.8.73.
12. Makhovka, V. M. “Interactive and Smart-technologies in tourism.” Methodology and practice of sustainable tourism development. Poltava, Astraya, 2018, рр. 148–154.
13. Prysakar, I. I. “Gamification: an effective technology to influence the loyalty of consumers of restaurant services.” Economy and society, issue 4, 2016, рр. 179–185.
14. Semilitko, D. “Digitalization in action: how the digital transformation of business affects the success of the company.” Auditor of Ukraine, no. 5, 2019, рр. 76–79.
15. Tunic, O. M. “Gamification as a marketing trend of tourist travel.” Business efficiency: marketing aspect, Kyiv, KNLU, 2017, рр. 60–63.
16. Falko, E. A. “Scientific and theoretical foundations of global informatization of tourism business.” European Journal of Management, no. 4, 2015, рр. 92–100.
17. Felenchak, Yu. B., and I. B Shevchuk. “New directions of using information and communication technologies in the field of tourism.” Market infrastructure, no. 36, 2019, рр. 69–75.
18. Yurchuk, N. P. “Information systems and technologies as an innovation in the business process management system.” Efficient economy, no. 5, 56, 2018, ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna–ekonomika/article/view/1235. Accessed 2 9March 2022.
19. Apelt, H. et al. “Formation of a Strategy for Providing CustomerOriented Tourist Services.” Academy of Strategic Management Journal, vol. 18, Special Issue 1, 2019, рр. 1–6, www.abacademies.org/articles/Formation-of-a-strategy-for-providing-customer-orientedtourist-services-1939-6104-18-SI-1-451.pdf. Accessed 20 March 2022.
20. “Cumulative number of monthly Meta (formerly Facebook Inc.) product users as of 1st quarter 2022.” Statista, www.statista.com/statistics/947869/facebook-product-mau/. Accessed 14 Apr. 2022.
21. De Clerck, J.-P. “Digitization, digitalization and digital transformation: the differences.” i-scoop, www.i-scoop.eu/digitization-digitalization-digitaltransformation-disruption. Accessed 18 March 2022.
22. “Digital 2021: global overview report.” DataReportal – Global Digital Insights, datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report. Accessed 04 Apr. 2022.
23. “Digitalization of the travel industry – statistics & facts.” Statista, www.statista.com/topics/7589/digitalization-of-the-travel-industry/#topicHeader__wrapper. Accessed 17 Apr. 2022.
24. “ITU World Telecommunication.” Statistics, www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx. Accessed 08 Apr. 2022.
25. Khatri, Ishwar. “Information Technology in Tourism and Hospitality Industry: A Review of Ten Years’ Publications.” Journal of Tourism and Hospitality Education, vol. 9, 2019, pp. 74–87. doi.org/10.3126/jthe.v9i0.23682.
26. “Mobile internet usage worldwide – statistics & facts.” Statista, www.statista.com/topics/779/mobile-internet/#dossierKeyfigures. Accessed 10 Apr. 2022.
27. “Most popular app categories worldwide 2021, by downloads.” Statista, www.statista.com/statistics/1189712/apps-downloaded-worldwide-category/. Accessed 17 Apr. 2022.
28. “Most popular social networks worldwide as of January 2022, ranked by number of monthly active usershttps.” Statista, www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/. Accessed 14 Apr. 2022.
29. “Number of mobile app downloads worldwide from 2016 to 2021.” Statista, www.statista.com/statistics/271644/worldwide-free-and-paid-mobile-app-store-downloads/. Accessed 15 Apr. 2022.
30. “Number of smartphone subscriptions worldwide from 2016 to 2027.” Statista, www.statista.com/statistics/330695/number-of-smartphone-users-worldwide/. Accessed 15 Apr. 2022.
31. “Social media use by generation.” GWI, www.gwi.com/reports/social-media-across-generations. Accessed 11 Apr. 2022.
32. Williams, C. C., and I. A.Horodnic. “Regulating the sharing economy to prevent the growth of the informal sector in the hospitality industry.”International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 29, no.9, 2017, pp. 2261-2278. doi.org/10.1108/IJCHM-08-2016-0431
33. “Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer's Estimates for 2016–2021.” Emarketer, www.emarketer.com/Report/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-eMarketers-Estimates-20162021/20020. Accessed 15 March 2022.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-28

Номер

Розділ

Розвиток туристичного, готельного та ресторанного господарства