РОЗВИТОК ІНТРАПРЕНЕРСТВА НА ПІДПРИЄМСТВАХ КУРОРТНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

  • І.Я. Мендела ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201б, м. Івано-Франківськ, 76008

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.13.38-44

Ключові слова:

Інтрапренерство, інтелектуальний продукт, інноваційна ідея, інтракапітал, соціальне партнерство, свобода підприємництва, санаторно-курортні і оздоровчі заклади, курортний потенціал, курортна сфера

Анотація

Поняття “інтрапренерства” надзвичайно поширене у західному менеджменті. Сутність його полягає в наданні працівнику, який має перспективну ідею, можливості використати ресурси підприємства для її здійснення, реалізуючи тим самим свої підприємницькі можливості. Партнерство в інноваційній діяльності має визначальне значення для результативності її здійснення. Партнерство зовсім не припускає повної рівності: для професійного партнерства характерно те, що старші за посадою партнери отримують більшу винагороду і менше займаються поточною роботою, ніж молодші партнери. На основі чинників зовнішнього та внутрішнього середовища підприємницької діяльності, відмінностях, які характеризують підприємництво в туристично-рекреаційній сфері, тенденцій розвитку, здобутків економічної науки виявлено, що розвитку підприємств курортної сфери сприятиме стимулювання інтрапренерства всередині підприємства. Система менеджменту, економічні показники ефективності діяльності та ділової активності, якості послуг, інтеграція, кластеризація, співпідприємництво та інтрапренерство забезпечують реалізацію підприємницької концепції.

Біографія автора

І.Я. Мендела, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201б, м. Івано-Франківськ, 76008

кандидат економічниї наук, доцент

Посилання

1. Getman, O.O., and V.M.Shapoval. Enterprise Economics: A Manual for Students of Higher Educational Institutions, Center of Educational Literature, 2006.
2. Economics of the enterprise: Textbook. Edited by S.F.Pokropyvnyi. 3rd, KNEU, 2006.
3. Zorin, I.V., and V.A. Kvartal'nov. Encyclopedia of Tourism, Finances and Statistics, 2000.
4. Iliushyna, O.M. “Results of financial and economic activity of resort and tourist enterprises that are an indicator of efficiency of using of resort and tourist region staffing.” Sustainable development of the economy, no. 4 (14), 2012, pp. 135-140.
5. Kyslyi, V.M., and G.M. Shevchenko. “Analysis of the preconditions o forming of recreation services market in Ukraine.” Mechanism of regulation of the economy, no.2, 2007, pp. 27-36.
6. Pokropyvnyi, S.F., and V.M. Kolot. Entrepreneurship: Strategy, Organization, Effectiveness, High school, 1998.
7. Tkachenko, T., and S. Kostin “Peculiarities of management of institutions of sanatorium and resort area.” Visnyk of Lviv National University, no. 24, 2008, pp.121-127.
8. Berezhnaia, I.V. “Problems of estimation of recreational potential.” All about tourism, tourlib.net
9. State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua. Accessed 20 Apr. 2017.
10. Zakharchenko P.V. “Dynamic models of management of the offer of resort and recreational services.” All about tourism, tourlib.net. Accessed 19 Apr. 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-26

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва